نمایشگاه کتاب در روستای کووه ای قشم برگزار شد

قشم- هرمزبان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در نقاط مختلف جزیره و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نمایشگاه کتاب از یکم تا سوم بهمن ماه در روستای کووه ای برگزار شد.

علیرضا کمساری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف مذهبی، ادبی، داستانی، کودک و نوجوان و غیره در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی هنری دریای علم و اندیشمندان برتر قشم و با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، این نمایشگاه در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا برپا شد.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب در روستای کووه ای، فراهم نمودن امکان دسترسی ساکنان جزیره و جلب توجه افکار عمومی و جوامع محلی به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

کمساری در پایان تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد و جوامع محلی پیش نیاز پیشرفت و توسعه جامعه است و ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامی ارزشمند در جهت افزایش سطح فرهنگ عمومی به واسطه کتابخوانی برای نسل آینده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید