خبر فوری

نظارت و ارزیابی، بخش تفکیک‌ناپذیر برنامه‌ریزی است/ آغاز بازدیدهای توانمندساز معلمان مدارس ابتدایی

ایرج بیت‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مطلوب آموزشی، اداره تکنولوژی گروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از هفته دوم آذرماه به مدت یک ماه با بهره‌گیری از توان سرگروه‌های آموزشی مناطق و نواحی استان بازدیدهای دوره‌ای را با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت و ارزیابی بخش تفکیک‌ناپذیر برنامه‌ریزی است، بیان داشت: برنامه‌ریزی هدف نیست بلکه وسیله تحقق هدف است که برای دست‌یابی به آن نیاز به نظارت و ارزیابی است.

به گفته بیت‌الهی، از آنجاییکه نظارت و راهنمایی آموزشی از وظایف مهم اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی است، این مجموعه با هدف اصلاح و بهبود وضع آموزشی تمرکز جدی بر تحقق این هدف مهم دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه استان بیش از 2 هزار آموزشگاه ابتدایی دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح 30 درصد مدارس، مورد بازدید قرار خواهند گرفت و آخرین روش‌های نوین تدریس و سنجش تحصیلی  مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

این مسؤول گفت: آموزش و پرورش هرمزگان با تکیه بر سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به دوره ابتدایی دارد و از همه ظرفیت‌های خود برای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان این دوره مهم تحصیلی استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اداره تکنولوژی گروه‌های آموزش استان در رویکردی تحولگرا با بهره‌گیری از دانش و خرد جمعی و استفاده از نظرات کارشناسان مجرب در دوره ابتدایی، امسال تمرکز ویژه‌ای را بر بازدیدهای منظم و برنامه‌ای دوره‌ای خواهد داشت و نتایج این بازدیدها مبنای برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های آموزشی خواهد بود.

بیت‌الهی یادآور شد: خوشبختانه با نگاه جامع و توجه ویژه‌ای که مدیرکل آموزش و پرورش استان به دوره ابتدایی دارد، قطعا شاهد رشد شاخص‌های  آموزشی و تربیتی دراین دوره خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرروش هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد: نتایج این رویکرد جایگاه هرمزگان را در شاخص‌های کشوری ارتقا دهد چراکه این استان می‌تواند با خودباوری و در سایه تلاش جمعی به آنچه شایسته است دست پیدا کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید