خبر فوری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان: داستان بسترساز هنر است

هرمزبان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه داستان بستر ساز هنر است، گفت: استفاده از هنر داستان نویسی باعث ماندگاری آثار می شود.

رضا کمالی زرکانی چهارشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره داستان کوتاه ‘چی چیکا’ در کتابفروشی سرو بندرعباس به اهمیت داستان در تاریخ بشریت اشاره کرد و افزود:تمام کتاب های آسمانی از انجیل و تورات گرفته تا قرآن کریم از داستان به خوبی برای بیان مفاهیم استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ ادبیات جهان متوجه می شویم آثاری که از روایت قوی در داستان گویی برخوردار هستند در گردباد حوادث تاریخی توانسته اند بدون گزند بمانند و ماندگار شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به اهمیت داستان در دیگر هنرها نیز اشاره کرد و بیان داشت: داستان بستر همه هنرها و بن مایه تولیدات هنری در همه رشته ها محسوب می شود، به گونه ای که هر وقت به یک نقاشی،عکس،فیلم نگاه می کنید در درون آن یک روایت پنهان داستان قابل مشاهده است و همین روایت داستانی بر جذابیت و ماندگاری این آثار می افزاید.
کمالی زرکانی در پایان ضمن تقدیر از انجمن داستان هرمزگان و هیات داوران ابراز داشت: انجمن داستان توانسته با ایجاد رویه صحیح، نسبت به استعداد یابی در سنین مختلف و آموزش هنرجویان موفق عمل کند.
در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره داستان کوتاه ‘چی چیکا’ با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید