خبر فوری

آمار حوادث ساختمانی در هرمزگان بیش از میانگین کشوری است

هرمزبان: مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: آمار حوادث ساختمانی در کارگاه های ساختمانی آمار به دلیل رعایت نشدن موارد و الزام های ایمنی بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمد علی سلیمی پنجشنبه در نشست هم اندیشی ایمنی سازی کارگاه های ساختمانی و اشاعه فرهنگ ایمنی با شهرداری و شورای شهر بندرعباس افزود:
بواسطه افزایش ساخت و ساز در استان هرمزگان و بویژه در شهر بندرعباس ، دستگاه های مرتبط و وظیفه مدار از جمله شهرداری می توانند در کاهش حوادث ناشی از کار بخش ساختمان موثر باشند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: سقوط از داربست، راه پله و چاله آسانسور و برق گرفتگی از مهم ترین نقاط حادثه خیز در بخش ساختمان است.
سلیمی اضافه کرد: آموزش های ایمنی، ملزم کردن پیمانکاران به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی، بکارگیری مسوول ایمنی در کارگاه های ساختمانی از جمله اقدام هایی است که با رعایت آنها آمار حوادث ساختمانی کاهش می یابد.
وی ابراز داشت: شهرداری می تواند با انجام کارهایی مانند الزام پیمانکاران بخش ساختمان به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی، ساماندهی کارگران موقت ساختمانی، راه اندازی گشت مشترک به منظور بازرسی از کارگاه های ساختمانی واطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات ایمنی در سطح شهر برای کاستن حوادث ساختمانی کمک کند.
رئیس سلامت بهداشت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست گفت: نبود نیروی دارای مهارت در هرمزگان و حضور نیروهای غیربومی بدون آموزش های ایمنی واتباع بیگانه سبب افزایش حوادث در بخش ساختمان شده و شهرداری دوره ها ایمنی را برای کارگران زیر پوشش خود برگزار کرده است .
کیانوش جهانبخش افزود: برای اولین بار دستورکار و ضوابط ایمنی ساختمان در شهر بندرعباس توسط شورای شهر تصویب و برای تایید و ابلاغ به فرمانداری بندرعباس ارائه شده است.

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394898

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید