خبر فوری

رفع کمبود شدید نیروی انسانی در هنرستانها در دستورکار

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری در اولویت قرار گرفتن جذب فارغ‌التحصیلان، رفع کمبود شدید نیروی انسانی، تامین فضا، تجهیزات و مواد مصرفی هنرستان ها گفت: تخصیص اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومانی در سال جاری برای حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش صورت گرفته و نشان می دهد اراده بر تقویت آموزش های مهارتی همچنان وجود دارد.

مصطفی آذرکیش در گفت وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و توسعه‌ هنرستان‌ها که در اسناد بالادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است اظهار کرد: تصویب قوانین حمایتی جهت افزایش سهم آموزش های مهارتی در کنار قوانین تکلیفی بویژه مشوق های کارفرمایی و بیمه ای ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: همچنین ترغیب بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برای همکاری و مشارکت در اجرای برنامه های مهارت آموزی لازم به نظر می رسد که در همین راستا و به منظور توسعه‌ مشارکت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، تا کنون بیش از ۵۰ تفاهم نامه همکاری آموزشی و مشارکتی به امضاء رسیده و در دست اجراست.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت بازنگری در برنامه درسی دانشگاه شهید رجایی که تنها مرجع تربیت هنرآموزان و استادکاران است گفت: باید این بازنگری متناسب با تغییرات محتوایی برنامه درسی هنرستان‌ها صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها می‌تواند مؤثر و مفید واقع شود.

آذرکیش ادامه داد: مواردی چون اولویت جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، رفع کمبود شدید نیروی انسانی، تامین فضا، تجهیزات و مواد مصرفی هنرستان ها، ضرورت تخصیص اعتبار بودجه سنواتی سال۹۹ و جذب نیرو از مجاری قانونی همواره در دستورکار بوده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومانی در سال جاری افزود: اراده بر تقویت آموزشهای مهارتی همچنان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید