خبر فوری

نقش دانشگاهیان و انتخابات آینده

میطلبد دانشگاهیان ما بدور از انواع جناح بندی‌ها، پیشنهادات خود را به صورت اسناد جامع ملی یا محلی چالشها و راهکارها، با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود کشور با ادبیاتی فصیح، دقیق و گویا پیش روی همه مدعیان ریاست جمهوری قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سید حسین آل عبایی در یادداشتی ذیل عنوان «دانشگاهیان و انتخابات آینده» آورده است:

یکی از بهترین اندوخته های ما در چهل و اندی سال بعد از انقلاب اسلامی، دانشگاه‌های ما و انبوهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما هستند که نیروهای با ارزش حتی تراز اول علمی در سطح بین المللی بشمار می‌روند.

همچنین از طرفی کشور ما از نظر منابع عظیم طبیعی زیر زمینی، رو زمینی، دریایی، ساحلی و همزمان داشتن شرایط آب و هوایی چهار فصل در مناطق مختلف کشور، موقعیت استراتژیک کشور و منابع مهم نیروی انسانی صاحب یکی از منحصربفردترین ظرفیت‌های ملی برای توسعه همه‌جانبه بشمار می‌رود.

قانون اساسی کشورمان به عنوان یک میثاق‌نامه ملی، شرایط اثرگذاری مردم در تمامی امور جامعه را بر پایه برگزاری انتخابات فراهم آورده است و تغییر دولت‌ها فرصتی برای رقم زدن فصل تازه‌ای از انتظارات و تحقق ایده‌ها برای ساختن ایران اسلامی بشمار می‌رود.

قوه مجریه می‌تواند تلاقی‌گاه مناسبی از همه منابع کشور، جهت بهترین بهره وری از آنها برای ایران و ایرانی‌ فراهم آورد و آوردگاه اصلی رقم زدن تغییرات بر پایه خواست مردم در انتخابات است و بی شک نقش دانشگاه و دانشگاهیان در این میان از اهمیتی کلیدی برخوردار بوده و مشارکت آگاهانه مردم در این رویداد می‌تواند ما را به حل مشکلات نزدیک‌تر کرده و فرصتی طلایی برای ساختن ایران و گذر از مشکلات باشد.

از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داریم و هنوز کاندیداهای ریاست قوه مجریه در انتخابات آتی دقیق مشخص نیست و به تبع آن کارگزاران آن نیز مشخص نشده است، میتوانیم پیشنهادات سازنده‌ای پیش روی همه نامزدهای ریاست جمهوری قرار دهیم و آنان نیز مواضع خود را در قبال آن تعیین و تبیین کنند و از طرفی به جهت نقش آفرینی ملت و دولت در نقشه راه گام دوم انقلاب که رهبری فرزانه برای کشور ترسیم نموده‌اند، احتمال تشکیل دولتی جوانتر وجود دارد و جوان نیز به ذات خود در قبال پیشنهادات سازنده پذیراتر خواهد بود.

پس میطلبد دانشگاهیان ما بدور از انواع جناح بندی‌ها، پیشنهادات خود را به صورت اسناد جامع ملی یا محلی چالشها و راهکارها، با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود کشور با ادبیاتی فصیح، دقیق و گویا پیش روی همه مدعیان ریاست جمهوری قرار دهند.

از فواید این کار، ارایه پیشنهاداتی مشخص به همه کاندیداها قبل از انتخاب رییس جمهور و اخذ نظرات آنان برای درج در تاریخ و ملاک قرار دادن این نظرات در فرآیند اجرایی و عملی پیروز انتخابات آینده است و محکی برای میزان عملکرد آنان به وعده‌هایی است که در انتخابات به آحاد ملت ارائه و عرضه می‌کنند.

از آنجایی که دانشگاه‌های ما دستاوردهای عظیمی در جنبه‌های مختلف، بهداشت و درمان، صنایع نفت و گاز، هوافضا، صنایع دفاعی، صنایع آبی، کشتی سازی و..داشته که بعضا توان ساخت این صنایع در کشور صفر درصد بوده و به همت همین نخبگان به صد درصد نزدیک شده است پس اعتماد مردم را همراه خود دارد و وقتی مردم مشارکت موثر نخبگان خود را در انتخابات ببینند در پی آن شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید