سومین زلزله حد فاصل بندر خمیر و بندر کنگ هم تلفات انسانی نداشت

هرمزبان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سومین زلزله که عصر امروز حد فاصل بندر خمیر و بندر کنگ در غرب استان رخ داد، تلفات انسانی نداشت.

مهرداد حسن زاده افزود:  براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور زلزله ای به بزرگی ۳ و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۹ کیلومتری در ساعت۱۸:۴۸دقیقه عصر یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۹ حوالی کنگ در بندرلنگه  را لرزاند.

 وی ادامه داد: به دنبال این زلزله تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر بلافاصله بعد از وقوع زلزله به منطقه اعزام شده اند ،خسارات احتمالی در دست بررسی است و گزارش نهایی خسارت پس از جمع بندی  متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی یاد آور شد: با توجه به رخ دادن چندین پس لرزه از دیروز تاکنون با دستور  استاندار  و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ استان،تمام اعضای ستاد  بحران استان و ستاد بحران شهرستان های بندرلنگه و خمیر  نیز در آمادگی کامل می باشند.

زازله بامداد شنبه ۵.۵  ریشتر، در عمق ۱۹کیلومتری، ۶.۲۰دقیقه  ۴.۵ ریشتر و ۷ کیلومتری و ۳.۸ریشتری ساعت۱۸.۴۸ امروز در عمق ۹ کیلومتری رخ داده که به جز یک نفر مصدومیت سطحی، موجب ترک خوردگی بیش از ۱۹۰واحد مسکونی در روستاهای دژگان، کلاتو و سایه خوش شد.

استان هرمزگان یکی از کانونهای اصلی زلزله در کشور است که هرسال شاهد زلزله های بزرگ وکوچک بوده اما بواسطه اینکه بیشتراین زلزله ها در اعماق زمین و کانون آنها دریا بوده خسارت بیشتر ترک خوردگی و ریزش آوار است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید