خبر فوری

توضیحات خطیب‌زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل

سخنگوی وزارت خارجه گفت: امسال با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل درباره معرفی یک کانال امن در حال مذاکره بوده است.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت کشورمان در سازمان ملل متحد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می‌باشد. 

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارایی های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین کند.

گفتنی است برخی رسانه ها گزارش دادند ایران و ۶ کشور دیگر به دلیل عدم پرداخت حق عضویت حق رای‌ خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور موقت از دست داده اند. براساس این گزارش، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «ولکان بوزکر» رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اجرای ماده ۱۹ منشور ملل متحد در مورد کشورهای جمهوری آفریقای مرکزی، کومور، کنگو، ایران، لیبی، نیجر، سومالی، سودان جنوبی، زیمبابوه و سائوتومه و پرنسیپ شده است.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید