خبر فوری

اجتماع عزاداران فاطمی در کیش برگزار شد

هرمزبان – امام جمعه موقت تهران امروز در اجتماع عزادارن فاطمی کیش، بر ضرورت کمک به همنوعان آسیب دیده از شرایط کرونا تاکید کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به حدیث “اول همسایه بعد خانه” گفت: یک سال کرونایی بر این کشور گذشت و کسانی از پا افتادند و نتوانستند در زندگی خود کمر راست کنند. محبت فاطمه یعنی هرچه قدر می شود به اینها کمک کنیم. این یک سال امتحانی برای ما بود و همچنان هست.

وی  با مقایسه رفتار مردم ایران با  سایر کشورها در شرایط کرونا بیان کرد: در کشورهای غربی مردم  برای غذا صف می بستند اما اینجا کمک های مومنانه با رعایت کامل احترام و ادب و تحویل غذا به خانه نیازمندان در اولویت همگان بود. این دقیقا همان محبت فاطمه است و این راه باید ادامه پیدا کند و هر کس در این عرصه هر چه می تواند کمک کند. همچنین درشرایط حاکم  مسئولان محترم باید دست بازاریان و صنعتگرانی  که به خاطر کرونا از پا افتادند را بگیرند که این همان محبت فاطمه است.

عضو فقهای شورای نگهبان به نقش حضرت فاطمه درهمراهی با امام علی اشاره کرد وافزود: فاطمه اجباری به حضور در صحنه نداشت و می توانست در خانه بماند تا قضایا هر طور می خواهد پیش برود. اما این نشستن یعنی این که فاطمه علی را قبول ندارد و بر سخن تحریف گران تاریخ در عدم همراهی علی توسط فاطمه صحه می گذاشت. اما فاطمه با تمام وجود به صحنه آمد تا خلاف این را ثابت کند وهمراهی خویش را به علی یعنی شخصیت دوم جهان اسلام درلشگر پیامبر که نامش  لرزه بر اندام دشمن می انداخت، نشان دهد.

وی همراهی مردم ایران درمسیر ولایت را به همراهی فاطمه (س) با علی (ع) تشبیه کرد و گفت: اکنون مثل سال های اول انقلاب دشمنان کینه توز انقلاب ما به جان ولایت افتاده اند و اهانت های افراد استحاله شده در فضای مجازی آلوده نشانه آن است و می خواهند ولی را تنها بگذارند. اما این امت فاطمی ولی را تنها نگذاشته ونخواهند گذاشت. بنابر این ما نباید از حق جدا شویم و به ولایت امام خامنه ای تن دهیم. همچنین ما نباید این سخن علی (ع) را فراموش کنیم که می گوید:«کسی که ما را به دیگران بفروشد نابود خواهد شد و با حسرت از دنیا خواهد رفت.»

خاتمی در انتها با تبریک و تسلیت درگذشت امام جمعه موقت کیش افزود: این مجلس حاصل زحمات بی دریغ سکان دار آن یعنی مرحوم سیدین به عنوان دوستدار جوانان و کسی که سرباز راه حسین بوده برگزار شده است. امروز به شما بشارت می دهم خداوند حاجت همه آنهایی که در مجلس فاطمه (س) شرکت کرده اند را روا خواهد کرد. قطعا با شرکت در این مجلس به خدا و به معنویت و ارزش ها راه پیدا می کنید. محبت به فاطمه یعنی استمرار در راه و مسیری که فاطمه گشود؛ یعنی محبت به نماز شب و سخن گفتن با خدا. محبان فاطمه چه زن و چه مرد اسوه و الگوی همگان هستند و قهرمانانه در برابر جباران و ستمگران می ایستند و نماز به پا میدارند. بنابراین کسی که عاشق فاطمه است نمی تواند کاهل نماز باشد. در این خصوص امام صادق(ع) فرمود: «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمرد نمی رسد».

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) ظهر امروز در فضای باز مسجد حضرت زینب کیش و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.  

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید