خبر فوری

شرایط مناطق زلزله زده بندرلنگه پایدار است

هرمزبان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: وضعیت مناطق زلزله زده بندرلنگه درحال عادی بوده و شرایط پایدار است.

مهرداد حسن‌زاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بی‌درنگ پس از وقوع زمین لرزه نیروهای امدادی و عملیاتی اعزام شدند که براساس برآوردهای انجام شده این حادثه طبیعی یک مصدوم برجای گذارده است.

وی ادامه داد: این زمین لرزه سه پس لرزه داشته که یکی از آن‌ها چهار ریشتر شدت داشت و مردم به علت ترس شب را بیرون از منازل خود سپری کردند.

وی اضافه کرد: مردم بر اثر این زمین لرزه پنج و نیم ریشتری  ترسیده بودند که به همین دلیل در دژگان کلاتو و سایه خوش محل‌های اسکان اضطراری برپا شد.

حسن زاده اشاره کرد: شبکه‌های آب و برق هم در منطقه دژگان دچار آسیب شده بودند که تیم‌های عملیاتی نسبت به رفع آنها اقدام کردند.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان افزود: ریزش کوه در بین بندرخمیر به. بندر لنگه هم برطرف شده و مسیر بازگشایی شد.

وی بیان داشت: براساس برآوردهای اولیه حدود ۸۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده اند و احتمال افزایش آنها وجود دارد.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از بامداد شنبه ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

بندرلنگه در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید