امام جمعه همدان: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی بی بدیل است

همدان- هرمزبان – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین شاخص و مولفه تعیین ‌کننده سبک زندگی است به طوری که پایه و اساس فرهنگ ‌سازی بر مبنای این نهاد به عنوان مجموعه‌ای بی بدیل دراین حوزه بنا نهاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در دیدار با اعضا جامعه اسلامی فرهنگیان استان همدان، آموزش و پرورش را حساس‌ترین بخش تربیتی کشور دانست و اظهار داشت: پیراسته شدن آموزش و پرورش از افرادی که تفکرات ضد دینی دارند، حتی اگر اندک هم باشند، بسیار ضروری است چرا که وجود این تفکرات به لحاظ تاثیر و ارتباط مستقیمی که با دانش آموز دارند، آسیب‌زا هستند. 

وی افزود: در دوران گذشته، تربیت افراد در دانشگاه‌ها شکل می‌گرفت، اما امروز هسته‌های اصلی تربیت نسل آینده این کشور در مجموعه آموزش و پرورش رشد و نمو پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه شرایط فعلی با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: اینکه ما منتظر بمانیم تا تربیت، تعلیم و تزکیه را در دانشگاه انجام دهیم، نتیجه‌اش از دست رفتن نسل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم رسیدگی و پیگیری مطالبات فرهنگیان، اظهار داشت: با همت موجود باید مطالبات به حق فرهنگیان به شکل قانونی پیگیری و محقق شود.

وی با بیان اینکه در فرایند پیگیری مطالبات نباید از فضای قانون خارج شویم، گفت: قطعا با پیگیری مطالبات به شکل قانونی و هدفمند، می‌توان به نتیجه مورد نظر و دریافت مطالبات به حق این قشر دست پیدا کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی شدن برود، افزود: اگر صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی در آموزش و پرورش مطرح شود، زمینه ساز ایجاد آسیب‌های بزرگی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به لزوم تقویت جریان انقلابی، مومن و متدین در آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه، خاطرنشان کرد: کمیته مشترک آموزش و پرورش و حوزه، اقداماتی را در عرصه‌های تربیتی، فرهنگی همچون نماز جماعت، مشاوره‌های مذهبی و مدارس امین نوع یک و ۲ انجام داده است.

«در طرح امین، یک روحانی خبره و آگاه در مدرسه مستقر می‌شود و مسائل تربیتی، مشاوره های دینی و فرهنگی را برای دانش‌آموزان بیان و تشریح می کند».

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید