خبر فوری

زیرساخت‌های حوزه پرورشی ضعیف است

هرمزبان -فارس مدیرکل فرهنگی‌هنری وزارت آموزش و پرورش، زیرساخت‌های موجود حوزه پرورشی را بسیار ضعیف توصیف و اضافه کرد: در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه اندکی بدین‌منظور در نظر گرفته شد که برای تجهیز اختصاص یافته بود نه ایجاد زیرساخت و نیاز است که مجلس در فرصت تصویب بودجه به این موضوع توجه داشته باشد.

علی رمضانی دوشنبه ۲۲ دی‌ماه در نشستی خبری در شیراز با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش شخصا پیگیر توسعه فضاهای پرورشی و تقویت آن‌هاست، گفت: با وجود دشواری‌های مالی مدیران کل استان‌ها در تلاش‌اند فضاهای پرورشی را به روز کنند اما به هر روی مطالبات دانش‌آموزان بیش از این امکانات است.

او میزان فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را بسیار زیاد برشمرد و افزود: با توجه به نیاز مخاطب، هنوز موفق نشده‌ایم ظرفیت کافی را برای رفع نیاز دانش‌آموزان فراهم کنیم و ضروری است مجلس در کنار دولت به وزارت آموزش و پرورش کمک کند تا امکانات کافی برای همه دانش‌آموزان فراهم شود. 

مدیرکل فرهنگی‌هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین به جشنواره بین‌المللی رشد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره از باکیفیت‌ترین هاست و در به‌روزرسانی آتی شبکه شاد، در صددیم زمینه بارگذاری تولیدات سینمایی دانش‌آموزان را فراهم سازیم.

رمضانی در این حوزه به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سینما در مدرسه نیز اشاره و اضافه کرد: این طرح پس از دوران کرونا و با حضور دانش‌آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد و بدین‌ترتیب آثار دانش‌آموزی در مدارس اکران خواهد شد و در نهایت جلسه نقد و بررسی نیز برگزار می‌شود. 

او بیان کرد: انتظار داریم در این راستا، موسسه سینمای فارابی نیز با معرفی فیلم‌هایی که در راستای سند تحول آموزش و پرورش باشد، زمینه نمایش این فیلم‌ها را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم سازد.

مدیرکل فرهنگی‌هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه فضای مجازی در دوران همه‌گیری بیماری به توسعه فعالیت‌های پرورشی انجامیده است، گفت: در ادامه مسیر، همچنان از فضای مجازی بهره خواهیم گرفت؛ چراکه دیگر مجازی نیست، بلکه به فضایی واقعی بدل شده و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های تربیتی است. 

رمضانی همه گیری ویروس کرونا را که منجر به افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی شد، مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه بهره‌گیری از فضای مجازی برای برنامه‌های تربیتی و پرورشی غفلت‌هایی انجام شده بود؛ اما با ایجاد شبکه شاد، فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه انجام شد. 

به گفته او در سال‌های گذشته تنها دو جشنواره فرهنگی، با نام‌های “فردا” و “پرسش مهر” برگزار می‌شد؛ اما امسال با وجود شیوع کرونا، جشنواره فرهنگی هنری علمدار، جشنواره حمایت از کالای ایرانی، جشنواره فرهنگی هنری آینه زمان، جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب، جشنواره نوغلامان حسینی، جشنواره غدیر و  جشنواره دانایی و توانایی تدارک دیده شده که یا برگزار شده و یا به‌زودی برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگی‌هنری وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش باعنوان فوق‌برنامه شناخته می‌شود، گفت: گرچه این فعالیت‌ها بسیار نیست، اما با این مشکل مواجهیم که می‌گویند باعث می‌شود وقت دانش‌آموز گرفته شود. 

رمضانی افزود: باید برای افزایش فعالیت‌های پرورشی بکوشیم و با توجه به ۱۵میلیون نفر دانش‌آموز در سراسر کشور، ضروری است برنامه‌ها متنوع باشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید