خبر فوری

صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز در مناطق آزاد هرمزگان امکان پذیر است

هرمزبان – رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با توجه به ضوابط موجود، صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز در محل‌ های مجاز شامل شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

زینب رضایی روز دوشنبه در نشستی در همین رابطه در خصوص وضعیت دارندگان دستگاه های استخراج رمز ارز و چگونگی کسب مجوز در این زمینه، اظهار داشت: به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز بدون مجوز ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی ادامه داد: دارندگان دستگاه‌هایی که مجوز ندارند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه ۹۹ نسبت به تعیین تکلیف دستگاه‌های خود به‌ یکی از دو روش در نظر گرفته شده اقدام کنند.

رضایی بیان داشت: روش اول دریافت جواز تأسیس برای فعالیت استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از دریافت پروانه بهره‌برداری در داخل کشور و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: شیوه دوم امکان واگذاری دستگاه‌ها به افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه و راهکار سوم صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه است.

وی با اشاره به فعال شدن فرآیند خوداظهاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی دستگاه های استخراج رمز ارز در سامانه بهین یاب، گفت: دارندگان دستگاه‌های ماینر مکلف هستند در مدت زمان تعیین شده (حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه ) نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد، نوع، مشخصات فنی، مدل و شماره سریال دستگاه‌ها (درصورت وجود و قابلیت احراز شماره سریال) اقدام کرده و حقوق و عوارض دولتی مربوط را پرداخت کنند.

استخراج ارز دیجیتالی از حدود ۱۰ سال پیش با «بیت‌کوین» آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمز ارزها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بود و مورد اقبال قرار گرفت اما بسیاری از گردونه رقابت خارج شد.

کریپتوکارنسی یا رمز ارز به دسته‌ای از پول‌های دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که در آن‌ها از رمزنگاری یا کریپتوگرافی برای تراکنش‌های مالی استفاده شده‌؛ به طوری که رمزگشایی آن‌ها بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید