خبر فوری

فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم به بهره‌برداری می‌رسد+ فیلم

فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم با ظرفیت تولید ۳۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی افزون بر یکهزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره‌بردرای می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از قشم، قاسم محمودی شامگاه امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: عملیات ساخت پالایشگاه نفت سنگین قشم از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

وی افزود: ۸۵ میلیون یورو از سرمایه مورد نیاز طرح توسط صندوق توسعه ملی و باقی اعتبار مورد نیاز تا ۱۳۵ میلیون یورو توسط منابع دالی شرکت و سهامداران تامین گردید.

مدیرعامل پارس بهین پالایش قشم تصریح کرد: طرح احداث پالایشگاه با ظرفیت ۷۰ هزار بشکه نفت در روز در ۲ فاز ۳۵ هزار بشکه‌ای در حال انجام بوده که فاز نخست آن آماده بهره‌برداری است.

محمودی ادامه داد: افتتاح فاز نخست پروژه برای حداقل ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی با اشاره به تامین خوراک پروژه از چاه‌های سروش و نوروز، اضافه کرد: نفت خام توسط کشتی‌های نفتکش به اسکله حرا در مجاورت پالایشگاه منتقل و از اسکه با خط لوله فاصله حدود یک کیلومتری را تا پالایشگاه طی می‌کند.

مدیرعامل پارس بهین پالایش قشم گفت: نفت خام سنگین به ترتیب وارد ۲ واحد تقطیر در اتمسفر و تقطیر در خلا شده و مواد سنگین قیری از نفت خام سنگین تفکیک می‌شود که در نتیجه ۲ محصول قیر و نفت خام سبک تولید می‌شود.

محمودی ادامه داد: انواع قیر تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی دارای ارزش است و نفت خام سبک تولیدی نیز نسبت به نفت خام سنگین ورودی دارای حدود پنج دلار ارزش افزوده است.

وی اظهار داشت: بازار هدف صادراتی پالایشگاه عمدتا کشورهای آفریقایی و هندوستان است که رتبه ایران در بازارهای جهانی را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل پارس بهین پالایش قشم تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده، استفاده از پتانسیل‌های منطقه آزاد قشم، اشتغال‌زایی و صادرات از دیگر اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

محمودی خاطرنشان کرد:  این پالایشگاه در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست رکورد ۹ میلیون نفر ساعت بدون حادثه را به ثبت رسانده است.

به گزارش فارس، قرار است فاز نخست این پروژه ۴۶ هکتاری روز پنجشنبه  ۲۵ دیماه امسال با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در جزیره قشم به بهره‌برداری برسد.

 

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ر

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید