خبر فوری

«سر دلبران» رونمایی شد / حاج قاسم چگونه مطالعه می‌کرد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی کتاب «سر دلبران» گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی قبل از ۷ صبح را به مطالعه کتاب اختصاص می‌داد و بر کار علمی در راستای بررسی رویداد‌های منطقه و برنامه‌ریزی برای امنیت آن تأکید داشت.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های اثرگذار محور مقاومت با عنوان «سِرّ دلبران»، عصر امروز 16 دی‌ماه به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در فرهنگسرای انقلاب تهران برگزار شد.
 
مجموعه سر دلبران شامل هشت جلد کتاب درباره شخصیت مهم محور مقاومت است که عناوین آن «محبوب»، «امام لبنانی‌ها»، «چمران»، «سید عباس»، «شیخ راغب»، «حاج رضوان»، «حاج قاسم» و «سید هادی» است.
 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام میثم امرودی با اشاره به اهمیت تدوین آثاری درباره شخصیت‌های اثرگذار محور مقاومت گفت: حاج قاسم همواره تأکید می‌کرد که فعالان حوزه رسانه و فرهنگ باید در راستای معرفی چهره حقیقی محور مقاومت قلم بزنند. با توجه به اینکه آثار متعددی در حوزه محور مقاومت منتشر می‌شود، اما کمتر آثاری در دقت نگارش مطالب و سبک تحلیل همچون کتاب‌های مجید صفاتاج است.
 
وی افزود: این نویسنده بیش از ۱۰۰ اثر مفید منتشر کرده است که این آثار نشانگر عمر مفید وی در راستای حفظ انقلاب اسلامی است. وی سعی کرده از مقاومت زمان پیامبر اکرم(ص) تا شهید حججی، سیدعباس موسوی، حاج قاسم، سیدحسن نصرالله، سیدهادی نصرالله، امام موسی صدر و… در کتاب‌هایش بپردازد. اغلب خاطراتی که در این کتاب‌ها آمده، از سوی نویسنده جمع‌آوری شده است.
 
امرودی ادامه داد: مردم به ویژه جوانان اطلاع کافی ندارند که در نیم قرن گذشته چه رخ داده است. طی این نیم قرن ما شاهد شکست آمریکا و سلطنت پهلوی و فروپاشی شوروی و شکست کلی غرب و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده‌ایم که رخدادهای بزرگی هستند. قهرمانان ما تنها آرش کمان‌گیر‌ها نیستند، امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس بخشی از چهره‌های مهم کشورمان هستند که اتفاقات بزرگی در کشور را رقم زدند.
 
حجت‌الاسلام اختری، رئیس کمیته فلسطین ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی گفت: هجرت، حرکت کردن است‌، این سردار رشید نیز جزء نمونه‌های بارز «الذین هاجروا» است. او هم از زندگی و هم از کشور و لذت‌های زندگی هجرت کرد. و همانطور که در قرآن آمده است، خداوند از بهترین روزی‌دهندگان است و شهادت را نصیب این سردار رشید اسلام کرد.
 
وی به آثار خون شهدا در جریان زندگی و کالبد جامعه اشاره کرد و افزود: خونی که جاری می‌شود، موجب حیات و بقا و رشد و بالندگی جامعه می‌شود. همین مسئله را در دوران انقلاب شاهد بودیم. خون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و ۷۵ نفر از یاران باهنر و رجایی ریخته شد و به تبع آن اسلام در ایران و جهان جهش و رشد پیدا کرد. در جنگ تحمیلی نیز چنین اتفاقاتی را شاهد بودیم.
 
اختری ادامه داد: امام موسی صدر و ماجرای ربوده شدنش باعث شد تا جریان مقاومت در لبنان جان بگیرد. روزی که سید‌عباس موسوی شهید شد، همه فکر می‌کردند، حزب‌الله دیگر ضعیف می‌شود. زیرا رهبرشان شهید شد، اما یک حرکت عظیم در مقاومت اسلامی به وجود آمد. وقتی شیخ راغب و هادی و حاج رضوان شهید شدند، همه فکر می‌کردند مقاومت ضربه می‌خورد. وقتی حاج قاسم پس از صدور حکم فرماندهی‌ به سوریه و لبنان آمد، مقاومت رشد یافت و به یمن و سوریه و فلسطین و لبنان هم رفت. البته غیرمسلمان‌ها هم در پی این حرکت مقاومت به جنب و جوش افتادند.
 
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه بیان کرد: سردار سلیمانی یکی از کار‌های مهمی که در دوران حیاتش انجام داد، ایجاد توازن قوا و پیاده‌سازی فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه بود. محور مقاومت توازنی را در منطقه ایجاد کرد که ما امروز می‌توانیم به دلیل وجود آن به خود ببالیم. این امنیت به هم پیوسته و درهم تنیده‌ای که در منطقه ایجاد شده به شدت برای محور مقاومت تا دهه‌های آینده امنیت ایجاد خواهد کرد.
 
وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی قبل از ۷ صبح، خودش را به مطالعه کتاب اختصاص می‌داد و بر کار علمی در راستای بررسی رویداد‌های منطقه و برنامه‌ریزی برای امنیت آن و کمک به متحدین منطقه‌ای و دفاع از امنیت ملی تأکید داشتند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید