خبر فوری

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و نیرو همکاری‌های خود را توسعه می‌دهند

تهران- هرمزبان – وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و نیرو، با امضای تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌های خود را در راستای ارتقای سواد آب، انرژی، تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش‌وپرورش (دانش آموزان، مربیان، اولیا و سایر کارکنان) و حفظ منابع آبی و بکارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی توسعه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ارتقای سواد آب و انرژی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش‌وپرورش (دانش آموزان، مربیان، اولیا و سایر کارکنان) جهت حفظ منابع آبی و به‌کارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی از اهداف کلی این تفاهم‌نامه است.

همچنین در این تفاهم نامه عنوان شده است: ارتقای سطح آگاهی از طریق ارائه آموزش‌های لازم در راستای اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، کاهش هزینه‌های مصرف آب و انرژی و اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی از دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه از اهداف عملیاتی این تفاهم‌نامه است.

انتقال دانش تخصصی و تجربیات حوزه آب و انرژی به گروه‌های مخاطب معرفی‌شده، همکاری لازم جهت تأمین و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی در ساختمان‌های مدارس و مراکز آموزشی، مشارکت در تدوین محتوا و اجرای دوره‌های آموزشی، (مهارت‌آموزی، تخصصی و…) با هدف استفاده بهینه از منابع آب و انرژی، مشارکت در تدوین محتوا و استانداردهای آموزشی، مهارتی در حوزه آب و انرژی بر اساس نیازسنجی اشتغال در رشته‌های مهارتی مقطع دوم متوسطه کاردانش، همکاری لازم برای بازدیدهای علمی و گردشگری از تأسیسات زنجیره عرضه آب و انرژی، فراهم ساختن بستر مناسب به‌ منظور ایجاد همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی با پژوهشگاه نیرو و همکاری در تأمین تجهیزات استفاده‌شده در تأسیسات صنعت‌ آب و برق مورد نیاز برای آموزش مفاهیم آب و انرژی از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.

مرکز هماهنگی حوزه وزارتی با ارسال نامه‌ای متن این تفاهم‌نامه همکاری را جهت اجرا به استان‌ها اعلام کرده است. 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *