خبر فوری

داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

تهران- هرمزبان – دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد از پایان یافتن داوری این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کیومرث جهانگردی با یادآوری اهمیت برگزاری این جشنواره در شرایط همه گیری بیماری کرونا و سختی داوری ها گفت: با سامانه الکترونیکی که به این منظور طراحی شد، داوری ها با کمترین تماس حضوری داوران جشنواره انجام گرفت و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار شد. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به صورت تلفنی صورت گرفت.

وی افزود: در این دوره در مجموع ۳ هزار و ۴۹۹ عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد هزار و ۴۶۳ عنوان مناسب تشخیص داده شد که به مرور و به صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir به مخاطبان معرفی شده است.

جهانگردی ادامه داد: هزار و ۴۶۳ عنوان کتاب برای انتخاب به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری جشنواره راه یافت و در ۲۶ گروه داوری سه نفره مورد داوری قرار گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد اظهار داشت: بررسی آماری این کتاب ها نشان می دهد بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با ۳۶۶ عنوان و داستان نوجوان با ۱۹۷عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان و ادبیات فارسی با ۸۹ عنوان، تعلیم و تربیت دینی با ۸۷ و آداب و مهارت های زندگی و علوم تجربی هر کدام با ۷۹ عنوان دیگر گروه هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند.

وی تصریح کرد: کتاب های دوره پیش دبستانی همانند جشنواره های پیشین به ۲ گروه کتاب های آموزشی و کتاب های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب ۶۶ و ۵۰ عنوان کتاب را داوری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر برگزار می شود. 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید