خبر فوری

حال و روز ناخوش ترابی در العربی قطر؛ احتمال بازگشت ستاره فصل گذشته لیگ ایران به پرسپولیس

هرمزبان – مهدی ترابی که با جدایی اش از پرسپولیس هواداران میلیونی این تیم را شوکه کرد، بدترین روزگار فوتبالی اش را در العربی پشت سر می گذارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، طی روزها و هفته‌های گذشته اخبار و شایعات زیادی در مورد بازگشت مهدی ترابی و رامین رضائیان به پرسپولیس شنیده شده است. این موضوعی است که بخشی از کنفرانس خبری ابراهیم شکوری سخنگوی باشگاه پرسپولیس را به خودش اختصاص داد و شکوری هم در مورد این موضوع و هم در مورد جذب بازیکنان جدید برای تقویت سرخپوشان صحبت کرد.
شکوری ابتدا در مورد شرایط نقل و انتقالات تیم برای جذب بازیکنان جدید گفت:« ما هفته ششم هستیم. حتی اگر امروز بازیکنی را جذب کنیم، با توجه به اینکه این بازیکن در تیم دیگری بازی کرده، امکان حضور در مسابقات را نخواهد داشت تا پنجره نقل و انتقالات باز شود. فکر می کنم نیم فصل پنجره باز می شود و می توانیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم.»
او در بخشی از نشست خبری با اشاره غیر مستقیم به بازگشت رامین رضائیان و مهدی ترابی اینطور توضیح داد:« بازیکنانی داریم که خارج از کشور هستند. هم من و هم کادر فنی با آنها در ارتباط هستیم. اما اینکه شب قبل از مسابقه کادر فنی، مدیریت و بازیکنان تحت فشار قرار می گیرند که بازیکنی در حال جدایی است و باشگاه باید همین الان درخواست بدهد، فضایی حرفه ای نیست.»
او سپس بار دیگر با اشاره غیر مستقیم به پیوستن رامین رضائیان به تیم السیلیه اضافه کرد:« این قرارداد ظرف هفت هشت ساعت بسته شد و شاید هم از قبل منعقد شده بود. من می دانم تمام بازیکنانی که رفته اند، دوست دارند به تیم برگردند ولی تمام آنها با تیم هایشان قرار دارند و رقم زیادی باید برای جدایی آنها پرداخت شود.»
سخنگوی باشگاه پرسپولیس حرف هایش را با اشاره به یک مثال عینی ادامه داد و گفت:« برای نمونه من با یکی از این بازیکنان که بحث خروجش وجود دارد، صحبت کردم ولی تمام حرف هایی که در مورد مازاد بودن او وجود دارد، تکذیب کرد؛ به هر حال هوادار ما پیگیر این موضوع است و حق هم دارد. آنها هم مثل ما نگران هستند.»
او به مشکل دیگری که در راه جذب بازیکن برای پرسپولیس وجود دارد، اشاره کرد و گفت:« جذب برخی بازیکنان هم مشکل قانونی دارد و به همان مشکلی برخواهیم خورد که در زمان بازگشت مهدی طارمی از ترکیه ایجاد شد. نمی خواهیم راه گذشته را تکرار کنیم.»
ترابی که در ابتدای این فصل بعد از مشکل زمانی برای حضور در قطر و تائید پیشنهاد الدحیل، در نهایت تیم العربی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد و به این تیم سرخپوش پیوست، از بدو ورود به قطر و قرنطینه، با مشکل مصدومیت مواجه بود و همسترینگ او به طرز عجیبی آزارش داده و تکرار این مسئله باعث شده که رابطه او با باشگاه به عنوان ستاره ای تاثیرگذار و تعیین کننده به هم بخورد.
مهدی ترابی هم که جدایی اش از پرسپولیس، دلایل مختلفی داشت و البته بخشی از مشکلاتش به مدیریت باشگاه نیز بازمی‌گشت، به محض شایعات مبنی بر ترک فوتبال قطر، تماس پرسپولیس را متوجه خود کرده و آن ها مذاکرات اولیه را برای بازگرداندن او آغاز کرده اند. ترابی بازیکنی تعیین کننده در لیگ برتر ایران بود که قهرمانی فصل گذشته، تا حد زیادی به درخشش او و گل ها و پاس گل های تاثیرگذارش، مربوط می‌شد. طبیعتا پرسپولیسی ها که بشار رسن را از دست داده اند، همه کار می‌کنند تا او را در جمع خود داشته باشند.
 سرمربی تیم العربی قطر به هیچ وجه از وضعیت مهدی ترابی در این باشگاه راضی نیست و همین موضوع زمزمه هایی را در مورد قرار گرفتن این بازیکن در لیست مازاد العربی بر سر زبان ها انداخته است. همین چند ماه قبل بود که مهدی ترابی بند فسخ قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس را فعال کرد و حتی زیر بار حق ترانسفر 400 هزار دلاری خود با باشگاه پرسپولیس هم نرفت. او راهی العربی شد تا هواداران پرسپولیس را شوکه کند.
مهدی ترابی به قطر رفت و پیراهن العربی را به تن کرد اما شرایط در این تیم برای ترابی آن طور که می خواست پیش نرفت تا هر هفته شاهد انتقادات ریز و درشت رسانه های قطری از این بازیکن باشیم. حتی سرمربی العربی نیز در چند نوبت به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاکید کرد که مهدی ترابی نتوانسته توانایی هایش را به معرض نمایش بگذارد. ترابی هفته ها مصدوم بود و در زمانی هم که مصدوم نبود درخشش آن چنانی در العربی نداشت. آن هم در شرایطی که ترابی یکی از ستاره های پرسپولیس در 2 فصل گذشته بوده و بی تردید در صورت ادامه حضورش در پرسپولیس، می توانست نقش انکار ناپذیری در بازی فینال لیگ قهرمانان داشته و بسیاری از مشکلات فنی پرسپولیس را پوشش دهد.
به هر روی هنوز مشخص نیست که سرنوشت مهدی ترابی در پرسپولیس چه خواهد شد. آیا او در العربی می ماند یا در لیست خروجی مدیران کم حوصله این باشگاه قرار گرفته و مجبور به جدایی خواهد شد. در این صورت یک پرسش مطرح می شود، آیا باشگاه دیگری از قطر خواهان جذب ترابی خواهد شد یا این بازیکن تکنیکی راه های دیگری را برای ادامه فوتبالش در نظر می گیرد؟ مسیرهایی که بی تردید یکی از آن ها، بازگشت به پرسپولیس خواهد بود.
، مهدی ترابی در برنامه‌های تاکتیکی هیمیر هالگریمسون سرمربی ایسلندی العربی جایی ندارد و مدیران این تیم به دنبال عقد قرارداد با بازیکن دیگری هستند. بر اساس این گزارش، مدیران تیم العربی تصمیم دارند تا از میان یوسف مساکنی مهاجم 30 تونسی الدحیل که به صورت قرضی در یوپن بازی می‌کند و عبدالناصر الخیاطی مهاجم 31  القطر یک بازیکن را جایگزین مهدی ترابی در فهرست بازیکنان خارجی‌شان کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید