خبر فوری

سردار نوعی اقدم: ملاک شایستگی نوکری مردم است/ دشمن را 42 سال زمین‌گیر کرده‌ایم

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (ع) خاطرنشان کرد: 42 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما به برکت خون شهدا و رهبری‌های هوشمندانه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی هرچه خواسته‌ایم اتفاق افتاده است و آمریکا هرچه خواسته اتفاق نیفتاده است و دلیل عصبانیت روزافزون آنان از انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سردار رحیم نوعی اقدم امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در جمع بسیجیان دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: رهبر فرزانه ما و امام راحل ما به ما پاسداران آموخته است که در نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل و میزان مردم هستند و مردم ولی نعمتان ما و ارباب ما بشمار می‌روند و همه ما خادم و نوکر این مردم هستیم.

وی با بیان این که از حاج قاسم تا پاسدار تازه وارد شده به سپاه، همه و همه باورمان این است که جان‌مان را نثار کنیم تا کودک دبستانی و نوزاد شیرخوار این سرزمین غبار ناامنی نبیند، عنوان کرد: بنده به جای تمام مسؤولان بابت ناملایمات و مشکلات اقتصاد و بی‌لیاقتی‌هایی که وجود دارد، از محضر مردم بزرگ ایران عذرخواهی می‌کنم و شرمنده ام که هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود.

ما در ذات انقلاب اسلامی مشکلی نداریم بلکه مشکل از انتخاب‌ها است

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه در همین زمینه خاطرنشان کرد: به فضل الهی این مشکلات بزودی رفع خواهد شد و ما در ذات انقلاب اسلامی مشکلی نداریم بلکه مشکل در انتخاب‌های ما است و باید تجربه شود.

 

وی با گواه گرفتن دو برادر شهید خود (سلیم و سلمان نوعی اقدم)، گفت: بنده از دسته بندی‌های سیاسی بیزارم و معتقدم هیچ کدام از جریانات به اندازه‌ای که شعار داده‌اند، عمل نکرده‌اند و خدمت‌گزار مردم نبوده‌اند.

همرزم حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: امروز به وحدت، اقتدار و نوکری ملت  تحت لوای ولایت نیاز داریم و هرکس نوکر خوبی برای مردم و رهروی خوبی برای ولایت باشد، همان ملاک شایستگی است.

سردار نوعی اقدم با مرور اتفاقات سال 88 و بوجود آمدن فتنه طراحی شده از سوی دشمنان در خارج کشور و بررسی نقش برخی عوامل داخلی در آشوب‌افکنی در کشور، از صبر انقلابی توام با بصیرت ملت ایران به عنوان یک ظرفیت عمیق ایمانی و اعتقادی یاد کرد و بیان داشت: گفتمان مکتب حاج قاسم همانا مبتنی بر مقاومت و انقلابی‌‌گری است و به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، تلفیق این دو عنصر مقاومت و انقلابی‌گری همانا راهی است که راه امام حسین و ملت امام حسین (ع) تعبیر می‌شود.

آمریکایی‌ها حاضر بودند که ما زیر یوق شرق باشیم اما مستقل نباشیم

وی سرآغاز مکتب سلیمانی را روحیه استقلال طلبانه ملت ایران در پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها حاضر بودند که ما زیر یوغ شرق قرار بگیریم اما هرگز دم از استقلال و عزت خواهی نزنیم و به همین دلیل نیز پس از مأیوس شدن از این راه، جنگی 8 ساله را به ملت ما تحمیل کردند.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (ع) خاطرنشان کرد: 42 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما به برکت خون شهدا و رهبری‌های هوشمندانه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی هرچه خواستهایم اتفاق افتاده است و آمریکا هرچه خواسته اتفاق نیفتاده است و دلیل عصبانیت روزافزون آنان از انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همین است.

سردار نوعی اقدم در توضیح این مطلب به پیروزی انقلاب اسلامی بر خلاف میل ابرقدرت شرق و غرب، پیروزی در جنگ تحمیلی، شکل‌گیری جریان مقاومت، توسعه توان حزب الله، گسترش جریان‌های مقاومت و مسلح ساختن آنان، غلبه بر توطئه‌های منطقه‌ای نظیر القاعده و طالبان و … اشاره و افزود: امروز حزب الله لبنان به مدد همت بلند حاج قاسم به ادبیاتی مستحکم و پایدار در منطقه و جهان تبدیل شده است و این یکی از بازوان قدرتمند ملت ایران است.

 

ایران بشار اسد را بواسطه روحیه مقاومت حفظ کرد

وی درباره اهمیت سوریه در جغرافیای مقاومت، با گرامیداشت یاد حافظ اسد رییس جمهور پیشین سوریه، اظهار کرد: سوریه اولین کشوری بود که رییس جمهور او پس از انقلاب اسلامی با امام دیدار کرد و در کل دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار ایران بود و ما نیز بر عهد و دوستی خودمان با این کشور پایدار ماندیم و در حالی که صدام را 20 روزه و قذافی را یک هفته‌ای جابجا کرده‌ بودند و طراحی آنها برای سوریه نیز 3 روزه بود اما به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در حالی که تروریست‌ها تا درب کاخ بشار اسد نیز رسیده بودند، جمهوری اسلامی توانست به مدد غیرت حاج قاسم و بچه‌های مدافع حرم در برابر تروریست‌ها، بشار اسد را حفظ کند و راه را بر تعرض بر حریم اهل بیت ببندد.

این فرمانده مقاومت در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: به لحاظ دانش فنی، امکانات، تکنولوژی، بازدارندگی و توان رزم انبوه، جمهوری اسلامی ایران به حدی از توانایی رسیده که هیچ ابرقدرتی در برابر اراده و عزم او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی رسالت امروز مراکز علمی و دانشگاهی را در قبال مکتب حاج قاسم را آنالیز ابعاد مختلف آن و بررسی چگونگی نفوذ این مکتب در میان سنین و صنوف مختلف برشمرد و گفت: بنز و عزاداری و خاطره گویی خوب است اما باید راز جاودانگی این مکتب را بررسی و تکثیر کرد و تربیت حاصل از این مکتب را ابعاد جهانی بخشید تا در شریان‌های وجودی ملت ما جاری و ساری شود و راه او به معنای واقعی ادامه پیدا کند.

 

الهام بخشی حاج قاسم پس از شهادتش صدها برابر شده است

سردار نوعی اقدم در بخش پایانی اظهاراتش با اشاره به این که قدرت الهام بخشی و اثرگذاری حاج قاسم اکنون صدها برابر گذشته است، خاطرنشان کرد: جانشین خلفی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حاج قاسم انتخاب و منصوب شد که در خدایی بودن، متوکل بودن، متوسل بودن، اخلاق، حکمت، دانش و درایت چیزی کمتر از حاج قاسم ندارد و بی‌شک انتقام حاج قاسم و فخری‌زاده عزیز را خواهیم گرفت و هرگز سرخورده و عجول نباشید و بدانید که عاملان و آمران این جنایت مجازات خواهند شد و به فرموده حاج قاسم عزیز ما که فرمود ما آن جایی که فکر نمی‌کنید نزدیک شما هستیم و این انتقام را آنجایی که آنان فکر نمی‌کنند، خواهیم گرفت.

به گزارش فارس، پیش از سخنان سردار نوعی اقدم، دکتر کامرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در اظهاراتی از نقش و جایگاه شهدای مدافع حرم و همین طور شهدای تشییع که خانواده دو تن از شهدای هرمزگان آیین تشییع حاج قاسم که در مراسم حضور داشتند، پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/ 88055

 

 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید