خبر فوری

بیداری منطقه به سردی نخواهد انجامید/عاملان ترور سردار سلیمانی دیگر امنیت نخواهند داشت

رئیس قوه قضائیه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم و همراهان شهیدش، اظهار داشت: سردار سلیمانی یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در مراسم سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در دانشگاه تهران، با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی و مکتب عاشورا باید ابعادش برای نسل حاضر و نسل آتی مشخص شود، گفت: اولین بعد مکتب شهید سلیمانی اخلاص بود. کسی که برای خدا مقاومت می‌کند و جهاد می‌کند. امام بزرگوار ما کتاب بسیار دارند و در جایگاه یک شخصیت متحول کننده یک جامعه، سنگ زیر بنای تفکر امام خمینی این جمله است که “عالم در محضر خداست اینکه انسان قبل، بعد و با هر چیز خدا را ببیند.”

وی افزود: دومین شاخص مکتب سلیمانی بصیرت اوست. اینکه انسان چشمِ سر نداشته باشد خیلی آسان‌تر از آن است که چشم دل نداشته باشد؛کسی که از چشم دل بهره‌مند است دوست و دشمن را می شناسد. کسی که بصیرت دارد هیچ وقت ذلیل و خار نمی شود و یکی از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی بصیرت بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کارنامه زندگی شهید سلیمانی نشانه یک انسان بصیر بود، خاطرنشان کرد: سومین شخصیت او ولایتی بودن او بود. برخی ولایت شعار هستند و برخی ولایت مدار. اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت در تمام زندگی نصب العین قرار دادیم، ولایتمدار هستیم. وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه و درس آموز است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه شاخص دیگر زندگی شهید سلیمانی حامی مظلومان بودن است، گفت:  ترک باشد یا ایزدی، شیعه باشد یا سنی فرقی نمی‌کند. وی کسی بود که نگاهش به همه مظلومان و مستعضفین عالم بود چرا که انقلاب اسلامی حامی تمامی مظلومان عالم است.

وی افزود:  از ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب سلیمانی مردمی بودن او بود؛ سردار در سپاه سرافراز و مقتدر بود  اما وقتی در میان مردم سیل‌زده خوزستان است یا وقتی در کنار کودکان یتیم است چهره یک پدر مهربان را دارد؛ نگاه او به مردم از نوع نگاه تشریفاتی سیاسیون نیست و حقیقتا مردم را دوست داشت. او یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد؛ هیچ مانعی برای او مانع تلقی نمی‌شد و او خود و یاران خود را قادر می‌دانست که تمامی مانع ها را از سر راه بردارند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *