خبر فوری

کرونا باز هم در هرمزگان قربانی گرفت

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پس از ثبت چهار روز پیاپی بدون فوتی کرونا در استان، متاسفانه دو مورد فوتی جدید ثبت و شمار جانباختگان این ویروس در هرمزگان به ۹۶۵ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز ۱۱ دیماه دو مرد ۴۸ و ۵۹ ساله در بندرعباس به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۳۰ نفر تحت مراقبت ویژه قرار دارند و حال ۱۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که سیر کرونا در استان، یک سیر نزولی با شیب کم و بسیار ناپایدار است و هر لحظه احتمال بازگشت به شرایط بحرانی قبل وجود دارد.

نوروزیان با بیان اینکه هم اکنون تمام شهرستان های هرمزگان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: متاسفانه در هفته اخیر در مقایسه با هفته قبل تر، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان پنج درصد کاهش یافته که این می تواند زنگ خطری جدی برای سلامت هرمزگان باشد.

وی با تاکید بر توجه ویژه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، گفت: مردم در نظر داشته باشند که کرونا در هفته های اخیر یک جهش داشته که در اروپا شیوع یافته و براساس تجربه به همگان ثابت شده که ویروس های تنفسی با وجود همه مراقبت ها سرانجام در همه جا گسترش می یابند و از همین رو مردم باید به شدت نکات بهداشتی به ویژه زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمع ها و دورهمی های خانوادگی را جدی بگیرند تا بتوان روند شیوع این ویروس را کنترل کرد.

این مقام مسوول ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که یک غفلت احتمال بدتر شدن شرایط و بازگشت به وضعیت گذشته را بیشتر می کند و باید برای آگاهسازی هر چه بیشتر مردم و برای جلوگیری از عادی انگاری این ویروس باید از همه ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی استفاده کرد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید