خبر فوری

امام جمعه کیش خواستار برخورد با تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال در این جزیره شد

امام جمعه کیش در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خواستار برخورد با تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال در این جزیره شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از کیش، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده امام جمعه کیش در بیست و ششمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: توجه به مقوله حجاب و عفاف را باید ابتدا از خود شروع کرده و ادارات و نهادها را در اولویت قرار دهیم و در مرحله بعد می‌توان ساکنین و گردشگران را به رعایت حجاب توصیه کرد.

وی افزود: به دنبال اجبار گردشگران برای رعایت حجاب کامل نیستیم چراکه در بازه زمانی کوتاه حضور گردشگر در کیش، نمی‌توان باور و عقاید افراد را تغییر داد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش همچنین تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهر و مبادی ورودی را ضروری دانست و گفت: در ادارات و نهادها نیز باید به تبلیغات محیطی در زمینه رعایت حجاب و ترویج  الگوی رفتاری مناسب توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه بازارهای کیش باید از مدرن‌ترین، پیشرفته‌ترین و باثبات‌ترین بازارهای کشور و منطقه باشد، تصریح کرد: بخش دوم این فعالیت‌ها باید از سوی صنوف انجام شود و در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی آداب و احکام معاملات و تجارت برای کسبه، علاوه بر ارتقای دانش عمومی، زمینه پیشرفت‌های اقتصادی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مردم، ساکنان و گردشگران آخرین حلقه زنجیره توجه به عفاف و حجاب هستند، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه‌ها، کیش به‌عنوان یک مرکز مدرن اسلامی، الگویی افتخارآفرین برای آیندگان خواهد بود.

امام جمعه کیش با اشاره به ضرورت طرح مسائلی چون حجاب و مبارزه با رانت‌خواری در جهت حفظ حقوق مردم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: برگزاری این جلسات لازم اما کافی نیست و حراست و رؤسای ادارات مؤظف به نظارت بر رعایت عفاف و حجاب هستند تا با اقدامات اغنایی، این موضوع فرهنگی در جامعه ترویج یافته و تقویت شود.

حجت‌الاسلام حسن‌‌زاده در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را فقط امری برای مبارزه با بی‌حجابی ندانست و خواستار مقابله با رانت‌خواری و برخورد با تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال و مردم جزیره کیش شد و گفت: در موضوع ساخت فرودگاه هندورابی متاسفانه میلیاردها تومان از بودجه جزیره کیش صرف فرودگاهی شد که برای احداث این فرودگاه حتی مجوزهای قانونی از سازمان هواپیمایی کشوری هم دریافت نشده است و جالب اینجاست که پس از ساخت حتی یک بار هم هواپیما برای ورود گردشگر در آن فرود نیامده است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کیش در ادامه خواستار محاکمه عاملان و بازگشت خسارات مالی در خصوص هزینه‌های گزاف و غیرقانونی احداث فرودگاه هندورابی به جزیره کیش شد و افزود: مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش که اکنون ارتقا هم یافته است و تمامی گروه و کسانی که در این موضوع به نوعی دخیل بوده‌اند بایستی محاکمه شوند و میلیاردها تومان خسارات مالی ناشی از هزینه‌های گزاف و سرسام‌آور احداث فرودگاه متروکه جزیره هندورابی را به مردم کیش برگردانند.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید