خبر فوری

طرح "شتاب بخشی آموزشی" در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

تهران- هرمزبان – رییس سازمان نهضت سوادآموزی از اجرای طرح شتاب بخشی آموزشی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این استان ۸۰ درصد فعالیت‌ها برای افراد بی‌سواد و ۲۰ درصد برای کم‌سوادان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمد زاده در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات سازمان نهضت سواد آموزی در سال جاری، افزود: در این چهار دهه دستاوردهای خوبی داشتیم و بر اساس آخرین سرشماریِ قبل از انقلاب در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال میزان باسوادان ۴۸،۸ درصد بود و ۵۱ درصد ایرانیان بی‌سواد بودند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری رشد باسوادی به ۹۴،۷ درصد رسیده است و در حال حاضر رشد باسوادی در ایران ۹۶،۶ درصد است.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی درباره برقراری عدالت جنسیتی در نهضت سوادآموزی اظهار داشت: ۸۰ درصد فعالیت‌ها به زنان و دختران و به طور خاص در مناطق روستایی و عشایری اختصاص دارد و از طرف دیگر فاصله باسوادی میان مردان و زنان قبل از انقلاب که بسیار زیاد بود، در سال ۹۵ به ۲،۸ درصد رسیده است.

محمد زاده افزود: در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی بین شهر و روستا، قبل از انقلاب ۵۵ درصد فعالیت‌ها در روستاها متمرکز بود و اختلاف باسوادی میان شهر و روستا، ۳۸ درصد بود که با تلاش نهضت سوادآموزی، این اختلاف به کمتر از ۷ درصد در دهه ۹۰ رسیده است.

وی گفت: ۵۰ درصد فعالیت‌ها به بی‌سوادان اختصاص داشت و ۵۰ درصد نیز به تثبیت و تحکیم سواد مشروط بود.

محمد زاده اضافه کرد: برخی نباید مجدداً به بی‌سوادی رجعت کنند و بر این اساس استان‌های کشور به سه گروه تقسیم شده اند. یک گروه بالای میانگین کشوری است که در آن از رجعت به بی‌سوادی جلوگیری می‌شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در استان‌هایی که به میانگین کشوری نزدیک هستند کار را تقسیم کرده‌ایم که ۵۰ درصد مختص بی‌سوادان صرف و ۵۰ درصد متعلق به کم‌سوادان است.

وی اضافه کرد: برخی استان‌ها هم کمتر از میانگین کشوری هستند که سیستان و بلوچستان از آن جمله است. در این استان‌ها ۸۰ درصد فعالیت‌ها برای افراد بی‌سواد و ۲۰ درصد نیز برای کم‌سوادان است که در این استان‌ها طرح شتاب بخشی پیگیری می شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید