خبر فوری

قیمت مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال مشخص شد؛ مزایده 68 میلیاردی به دلیل بدهی 9 میلیاردی!

هرمزبان – رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال از مشخص شدن قیمت مزایده ساختمان این فدراسیون خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شرکت شستا به خاطر طلب دو میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال اقدام قانونی انجام داده و به همین بهانه قانون به شرکت شستا اجازه داده با مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال بخشی از مطالباتش را دریافت کند. صفی‌الله فغان‌ پور، رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال صحبت هایی را در مورد مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال عنوان کرد. صفی‌الله فغان‌ پور در خصوص مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی دو میلیون یورویی به شرکت شستا گفت:
شرکت شستا به صورت جدی و قانونی اقدام کرده و می‌خواهد پولش را بگیرد. فدراسیون فوتبال هم دچار مشکلات مالی است و شستا از طریق اجرای احکام مجتمع قضایی ساختمان فدراسیون را توقیف کرد و ساختمان فدراسیون فوتبال توسط کارشناسان حدود 68 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.  
او که با برنامه تلویزیونی «سلام صبح‌بخیر» صحبت می‌کرد، ادامه داد: در این مدت حدود 16 میلیارد تومان به شستا پول پرداخت کردیم، اما آقایان این موضوع را نپذیرفتند و 16 میلیاردی که ما به شستا پرداخت کردیم، کنار گذاشتند. طبق روزی که از شستا پول گرفتیم، 16 میلیارد پول پرداخت کردیم و 9 میلیارد باقی مانده است. باید نسبت به قیمت ارز همان زمانی که پول را از شستا گرفتیم بدهی‌مان را پرداخت کنیم ولی شرکت شستا به قیمت امروز یورو، پولش را می‌خواهد.  
بدهی فدراسیون به شستا به دلیل پولی است که از این سازمان برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس قرض گرفت. جالب اینکه فعلا هیچ نهاد دولتی به این موضوع ورود نکرده است؛ این اتفاق در حالی رخ داده است که فدراسیون فوتبال در تلاش می کند در ماه های آینده انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را برگزار کند. جالب اینکه فدراسیون فوتبال از مدت ها پیش کلنگ ساخت ساختمان جدید را در کمپ تیم های ملی زده اما به دلیل مشکلات مالی فعلا هیچ اقدامی در خصوص ساخت این ساختمان صورت نگرفته است.
طبق دستور قوه قضائیه در پی شکایت شرکت شستا، ساختمان فدراسیون فوتبال به صورت قانونی به مزایده گذاشته شده و پول آن پس از فروش به حساب شستا واریز خواهد شد. فدراسیون فوتبال در زمان استخدام مارک ویلموتس سرمربی اهل بلژیک، برای پرداخت اولین قسط از مطالبات او، از شستا مبلغ دو میلیون یورو را استقراض کرد و حالا این شرکت نیز در پاسخ به فشارها برای بازپرداخت و در شرایطی که فدراسیون فوتبال به دلیل بلوکه بودن منابع مالی شرایط پرداخت این وجه را ندارد، اقدام به این کار عجیب کرده است.
ساختمان فدراسیون فوتبال قبلا در دوره ریاست محمد دادکان، در خیابان سئول خریداری شده و در یکی از کوچه های غربی این خیابان واقع است. جالب اینکه مسئولان حراست فدراسیون فوتبال در ابتدا مقابل وکیل شستا مقاومت کردند، ولی نماینده هلدینگ شستا با نیروی انتظامی تماس گرفت و پس از معطلی 20 دقیقه‌ای و حضور پیدا نکردن ماموران، در ماشین منتظر فرصت مناسبی ماند تا آگهی مزایده را روی دیوار ساختمان فدراسیون بچسباند؛ اقدامی که خیلی زود با واکنش یکی از اعضای حراست فدراسیون فوتبال مواجه شد و او اعلامیه مزایده را کند. حالا دیگر دعوای حقوقی فدراسیون و هلدینگ شستا با حکم قوه قضائیه به مرحله تازه ای وارد شده و باید دید واکنش مسئولان ورزش و فدراسیون به تهدید حقوقی این شرکت برای دریافت پول خود چه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید