خبر فوری

مردم قشم در سوگ شهادت امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند

هرمزبان:مردم جزیره قشم در عاشورای حسینی به یاد شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش، به سوگ نشستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،هیات های عزاداری محله های قشم از صبح امروز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از مسجدها، تکیه ها و حسینه های شهر به سمت مصلی امام علی(ع) به حرکت درآمدند.

برگزاری آئین های عزاداری سنتی، تعزیه خوانی خیابانی، سینه زنی و زنجیر زنی بخش هایی از مراسم امروز بود که در نهایت با برگزاری نماز ظهر عاشورا در صفوف بهم پیوسته عزاداران به اوج خود رسید.

حضور کودکان و نوجوانان با لباس های سفید و پیشانی بندهای یاحسین(ع)، یا زهرا(س) و یا ابوالفضل(ع) از جلوه های ویژه آئین های عزاداری ظهر عاشورا در جزیره قشم بود.

به گزارش ایرنا، برای آئین های عزاداری عاشورای امسال 72 هیات مذهبی در قشم ساماندهی شدند و 480 مداح در کانون های مداحی شهرستان میزبان عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) شدند.

اعزام 160 مبلغ مذهبی به مساجد و حسینه های شهرستان قشم با هدف جلب مشارکت حداکثری مردم برای برگزاری آئین های عزاداری از دیگر ویژگی های ایام محرم امسال بود.
منبع: ایرنا

کد خبر: 394886

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید