نگاه دلنشین «سردار دل‌ها» در مواسات عظیم هرمزگان/ همکاری نیروی دریایی سپاه، ستاد اجرایی و کمیته امداد در توزیع ۳۰هزار بسته معیشتی+عکس

شامگاه دوشنبه در آستانه نهم دی‌ماه و فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مواساتی عظیم در قالب طرح احسان و همدلی با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد با توزیع بیش از ۳۰هزار بسته معیشتی با هدف توزیع بین نیازمندان هرمزگانی رخ داد.

خبرگزاری فارس – بندرعباس، هستی دهقانی: شامگاه دوشنبه در آستانه نهم دی‌ماه و فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مواساتی عظیم در قالب طرح احسان و همدلی با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد با توزیع بیش از ۳۰هزار بسته معیشتی با هدف توزیع بین نیازمندان هرمزگانی رخ داد.

بسته‌های معیشتی قرار است از امروز با همکاری این سه نهاد و همچنین پشتیبانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم هرمزگان و حاشیه شهر بندرعباس بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان متأثر از کرونا توزیع شود.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان و سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

این پایان کار نیست، کمک‌های مؤمنانه هم‌چنان ادامه دارد

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در حاشیه این مراسم در بندرعباس اظهار داشت: برجسته‌ترین فصل زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) حضور به موقع و به هنگام ایشان در صحنه‌های بصیرتی است مانند جنگ‌های صدر اسلام که شرایط سختی به وجود می‌آمد، پشت صحنه آن وجود مقدس حضرت فاطمه(س) بود.

وی افزود: ما که محبان آن حضرت هستیم باید مانند ایشان در فتنه‌ها و سختی‌ها حرکت‌های بصیرتی داشته باشیم و باید در این حرکت زمان‌شناس باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به تقارن شهادت فاطمه زهرا(س) و شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی عاشق حضرت زهرا(س) بودند و سعی می‌کردند که با تمام شرایط سخت کاری و مشکلات فراوانی که دارند در حسینیه‌ها برای عزاداری آن حضرت شرکت کنند و مقام معظم رهبری که با وجود شرایط سختی کار در مجالس فاطمه(س) حضور پیدا می‌کنند و وقتی به ایشان عرض می‌شد آقا جان می‌توانید به کارهایتان برسید می‌فرمودند من رزق یک سال انقلاب و این کشور را از مادرم حضرت زهرا(س) در این مجالس می‌گیرم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: معنویت در کنار عقلانیت و بصیرت مهم است و بصیرت در کنار شهادت و جهاد و ایثار معنی پیدا می‌کند مانند حاج قاسم که ایشان به‌عنوان مظهر بصیرت و آگاهی برای ملت ما الگویی نیکوست.

وی تصریح کرد: ما در حرکت مبارک رزمایش همدلی و مواسات شاهد راه‌اندازی یکی دیگر از جلوه‌های نیکوکاری و همدلی هستیم که ان‌شاءالله این ۳۰هزار بسته معیشتی تهیه شده به دست نیازمندان برسد تا با مدد باری‌تعالی و مردم شریف و فهیم استان به محرومان جامعه یاری رسانیم.

امام جمعه بندرعباس افزود: در راستای فرمایشات رهبر حکیم انقلاب در مورد رزمایش مؤمنانه و مواسات به علت شرایط خاص جامعه بحمدلله مردم فهیم و مؤمن استان هرمزگان و نهادهای انقلابی و پای کار که در استان حضور دارند مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها به این موضوع ورود و در زمان‌های مختلف وارد کار شدند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که یکی دیگر از کمک‌ها و مساعدت‌های مؤمنانه مردم عزیزمان که به همت منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد استان تدارک دیده شده است ۳۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد و قطعا این
پایان کار نیست و با کمک مردم عزیزمان  به نیازمندان جامعه یاری خواهیم رساند.

سهم ستاد اجرایی در این مرحله ۲۴هزار بسته معیشتی است

منوچهر دانشمند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد رزمایش معنوی همدلی و مواسات هستیم و به‌طور نمادین دو هزار بسته معیشتی در این مکان تدارک دیده شده است که در واقع هدف اصلی این رزمایش توزیع ۲۴هزار بسته مواد غذایی است.

وی افزود: رزمایش همدلی و احسان که از ابتدای امسال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت تا کنون چهار مرحله از آن را پشت سر گذاشتیم که در مرحله اول ۲۴هزار بسته معیشتی، مرحله دوم و سوم ۳۲هزار و امروز هم در چهارمین مرحله ۲۴هزار بسته که با تعداد بسته‌های آماده شده توسط منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و کمیته امداد استان بیش از ۳۰هزار بسته معیشتی تهیه شده است که تقدیم نیازمندان خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان در ادامه گفت: بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در چهار مرحله بسته‌های مواد بهداشتی شامل ژل، ماسک که تولید خود ستاد اجرایی بود را در مناطق محروم استان توزیع کرد.

دانشمند تصریح کرد: در سیل اخیر شهرستان سیریک که موجب از بین رفتن منازل مردم و سخت شدن شرایط زندگی آنان شده بود بحمدلله روزانه هزار پرس غذای گرم توسط ستاد اجرایی توزیع شد و مواد غذایی و لوازم مورد نیاز با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج برای کمک به منطقه ارسال شد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی ۳۲هزار بسته لوازم‌التحریر توسط بنیاد احسان بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد که ۲۴هزار بسته از آنها به کمیته امداد حضرت امام(ره) هرمزگان اختصاص یافت تا به دست مددجویان برسد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان افزود: در روز پرستار برای تجلیل از مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، برای دلگرمی آنها دو هزار مواد پروتئینی و ۱۵ هزار بسته بیسکویت عصرانه و مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تقدیم شد.

تا پایان کرونا هم‌چنان در کنار نیازمندان هستیم

سردار عباس غلامشاهی در پایان این مراسم در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: ان‌شاءالله در سالگرد شهادت سردار سلیمانی عزیز و به برکت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، شر این بیماری از همه بلاد مسلمین خصوصاً مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی کنده شود و ما بار دیگر شاهد آرامش، آسایش و بازگشت به روال عادی زندگی باشیم.

وی افزود: سپاه هم‌چنان در کنار مردم و پای کار است چراکه این امر وظیفه ذاتی ماست و تا زمانی که کرونا باشد، کمک‌های مؤمنانه هم در راستای خدمت به نیازمندان در جریان است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه عنوان داشت: در راستای لبیک به کلام گهربار ولی امر مسلمین تا پایان ریشه‌کنی کامل ویروس منحوس کرونا هم‌چنان در کنار نیازمندان هستیم و با کمک مردم خیر و نوع‌دوست استان هرمزگان اجازه نخواهیم داد مشکلاتی که این بیماری برای نیازمندان بوجود آورده است، آنان را گرفتار و دچار مشکل کند.

عکس: یاسین درفکی

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید