مسؤولان برای عیوب وناهنجاری‌های جامعه فکری کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن فقیهی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به حدیثی در خصوص دروغ، اظهارداشت: در حدیثی آمده است حتی به شوخی هم دروغ نگویید و بسیاری از فتنه‌ها به واسطه همین دروغ گفتن است.

وی افزود: انسان باید مراقب دل، فکر و ذهن خود باشد چرا که شیطان خود و ایادیش مراقب فکر و ذهن همه است و راه توبه برای بندگان خدا همیشه باز است و نباید هیچگاه مایوس شد، بعضی از عیوب در جامعه فراگیر شده باید علنی تذکر و تدبیری اندیشیده شود.

امام جمعه موقت بندرلنگه با اشاره به اینکه نظارت عمومی لازم و واجب است، اضافه کرد: برخی عیوب در جامعه اسلامی ما فراگیر شدند و از بس که موعظه و نصیحت نیست جرات بر انجام گناه بیشتر شده است و مسؤولان، دولتمردان و مجلس باید در این خصوص فکری بیاندیشد و اجازه ندهید در جامعه ما ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی علنی شود و در این خصوص مردم هم مسوولند.

فقیهی‌فر تصریح کرد: مسؤولان و مقامات بر عیوب جامعه سرپوش نگذارند چرا که مردم می‌دانند ناهنجاری‌ها چیست پس آن‌ها تذکر دهند و فکری کنند و حتی لازم است وزارتی به نام امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل شود چرا که نظام ما سرچشمه گرفته از قیام امام حسین(ع) و همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان داشت: آمریکا مجدد تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرد و رهبر انقلاب در این خصوص فرمودند، تمدید تحریم‌ها مساوی است با نقص برجام و اگر بخواهند تحریم کنند با واکنش جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد پس آن‌ها منتظر واکنش جمهوری اسلامی باشند.

امام جمعه موقت بندرلنگه با اشاره به حقوق‌های نجومی، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی را یادآوری نمودند، متاسفانه برخی مواقع مطلبی مشمول مرور زمان می‌شود تا فراموش شود.

فقیهی با اشاره به اینکه از حاشیه‌سازی‌ها بپرهیزیم گفت: کسی که سخنرانی‌اش لغو می‌شود، خود آن سخنران هم باید رعایت کند و هر سخنرانی که نباید وارد مسائلی شود که جو ایجاد کند؛ حالا که یک سخنرانی در مشهد لغو شد، نباید برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به آن بپردازند تا خوراک رادیو وتلویزیون‌های بیگانه شود و به آن حاشیه دهند.

وی در پایان یادآور شد: ما در جامعه مسائل مهمتری هم داریم و قوه قضائیه خود به آن مسئله رسیدگی می‌کند ما هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم دشمن دنبال حاشیه بیشتر است تا حواس همگان را متوجه چیزهای دیگر کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید