فراهم شدن زمینه اشتغال 50نفر با طرح یارانه دستمزد در حاجی آباد

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این شهرستان گفت: تاکنون بیش از 50 فرصت شغلی در شهرستان در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سعید نیکوئی اظهار کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاههای اقتصادی شهرستان ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد هرمزگان اظهارداشت: نیروی کار باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش آموخته دانشگاهی)، حداکثر 37 سال ( برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف 45 سال است)، باشد تا بتواند از مزایای این طرح استفاده کند.

نیکوئی اضافه کرد: کارگاه باید دارای مجوز از دستگاه اجرایی و کد بیمه کارگاهی تامین اجتماعی باشد و همچنین در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد نیز فعال باشد تا بتواند از مزایای طرح بهره مند شود.

کاهش هزینه های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی وبنگاههای بخشهای تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از پدیده شیوع کرونا از اهداف اصلی این طرح است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت pyd.mcls.gov.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید