خبر فوری

آخرین جزئیات از ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

هرمزبان – کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با توجه به طوفانی شدن دریا از ظهر جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده توصیه می‌شود که شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی جدا خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

مرضیه سی سی پور ، افزود: از امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی روز جمعه با عبور موج بارشی ضعیف، در برخی نقاط غربی استان و جزایر غربی خلیج فارس (در ساعات صبح) و برخی نقاط شرقی استان (در ساعات بعد از ظهر و شب) رگبار پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور با اشاره به اینکه در سایر نقاط استان شرایط بارشی مهیا نیست و تنها افزایش ابر پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: از ظهر جمعه تا ساعات پایانی شب دریا به ویژه در جزایر غربی استان و تنگه هرمز با وزش تندبادهای شدید شمال غربی مواج و طوفانی خواهد شد و شرایط برای ترددهای دریایی نامساعد خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر خواهد رسید، تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز با تاثیر سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز وزش تندبادهای شدید شمال شرقی سبب گردوخاک در مناطق خشکی و طوفانی شدن دریا خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد به ۶۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به بیش از ۲ متر می‌رسد، عنوان کرد: طی این مدت کاهش محسوس دمای هوا در استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به طوفانی شدن دریا از ظهر جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده توصیه می‌شود که شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی جدا خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

سی سی پور بیان کرد: با توجه به افت دما توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مزارع و باغ‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید