خبر فوری
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از اصلاح ۳۷نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی استان و شهر بندرعباس خبر داد و بر ضرورت اجرای سریع‌تر ترانشه محور حاجی‌آباد تأکید کرد.

ضرورت اجرای ترانشه محور حاجی آباد به عنوان پاشنه آشیل حمل و نقل کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از اصلاح ۳۷نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی استان و شهر بندرعباس خبر داد و بر ضرورت اجرای سریع‌تر ترانشه محور حاجی‌آباد تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، جلسه شورای هماهنگی ترافیک هرمزگان با محوریت راهبری وضعیت تصادفات استان با دستور کار گزارش آخرین وضعیت متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در 9ماهه سال جاری و هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته و ارائه گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های مرتبط در راستای کاهش تصادفات رانندگی با حضور سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا، فرماندهی انتظامی استان و مدیران دستگاه ها و نهادهای اجرایی عضو شورای هماهنگی ترافیک به ریاست مهندس رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظلّه) در خصوص کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی، اظهار داشت: باید برای پیشگیری از رخداد هر اتفاقی که ماحصل آن خسارت جانی و مالی باشد برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مشکلات اصلی در این زمینه به ترتیب اولویت رفع شود.

مدرس، ارائه آمار چند وجهی و چندگانه از سوی دستگاه های متولی را به عنوان یک آسیب مطرح و عنوان کرد: آمارهای چندگانه و گاها” متناقض روند اجرای تصمیمات را به تأخیر می اندازد.

وی افزود: در شورای هماهنگی ترافیک هرمزگان، بیشتر بر روی کاهش تعداد افرادی که  در سوانح رانندگی دچار صدمه یا فوت می شوند تأکید داریم و خوشبختانه به‌ویژه طی سه سال گذشته با ساماندهی عبور و مرور عابر پیاده توانستیم آمار این حوزه را کاهش دهیم و به دنبال پیاده سازی مدل مشخصی برای کاهش تصادف رانندگان موتور سیکلت هستیم که میزان فوت و جرح افراد در تصادفات با شیب بیشتری کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه همه ارکان صف و ستاد در شورای هماهنگی ترافیک استان همکاری و همفکری فوق العاده ای دارند، عنوان کرد: در هرمزگان برای حل مشکلات نیازی به دور هم نشستن و از دست دادن فرصت نداریم، بلکه غالب اوقات از طریق تعاملات داخلی بین ادارات و نهادهای  مرتبط مشکلات حل و فصل می شود.

مدرس، احداث ترانشه محور حاجی آباد هرمزگان را نیازمند تدبیر ملی دانست و گفت: مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده و بر اساس برآورد اولیه 63میلیارد تومان اعتبار برای احداث ترانشه در این محور مورد نیاز است که هم اکنون با تولّی‌گری شرکت زیرساخت به مناقصه رفته و باید به هر نحوی این مشکل حل شود.

وی اضافه کرد: این محور پاشنه آشیل کشور در حوزه حمل و نقل به شمار می رود و تأثیر بسزایی در حمل و نقل کالاهای اساسی دارد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان، استقرار جرثقیل سنگین در محورهای ارتباطی استان و به‌منظور بازگشایی راهها در تصادفات و سوانح را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: به واسطه حجم سنگین تردد به بندرعباس به‌عنوان مبدأ و مقصد پرترافیک کشور، همواره با حداکثر بار ممکن در محورهای استان مواجه هستیم که وجود جرثقیل سنگین می تواند بخشی از بار ترافیک ناشی از سوانح را کم کند.

مدرس همچنین عدم وجود دستور العمل شفاف در زمینه مواجهه با سوانح تانکرهای سوخت بر و حامل مواد خطرناک، بیان داشت: حمل بخشی از سوخت یا مشتقات نفتی مورد نیاز استان فارس، بوشهر، کرمان و سیستان وبلوچستان از طریق محورهای مواصلاتی هرمزگان صورت می گیرد و در سوانح غیرمترقبه دستورالعمل وجود دارد اما چندان نافذ و اجرایی نیست که بتوان در حالت بحران به سرعت وارد عمل شد.

وی افزود: ستاد ملی باید وظیفه هر دستگاه و نحوه مواجهه و مدیریت سوانح نفت کش ها و حامل مواد خطرناک  را به صورت مشخص اعلام و دستور العمل اجرایی را صادر کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، حل معضل ورود شترهای سرگردان به محورهای ارتباطی استان های جنوبی به‌ویژه هرمزگان را خواستار شد و گفت: بخشی از اقدامات لازم در راستای ارتقا سطح ایمنی و ملزومات ترافیکی محورها در استان اجرا و بخشی دیگر نیز در حال اقدام است اما برای اینکه مجموعه اقدامات استان و همکاری دستگاه قضایی و شورای تامین استان برای حل این معظل دارای کارکرد و اثرگذاری مطلوب تری باشد،  لازم است در دستور العمل ملی جایگاهی برای وزارت جهاد کشاورزی و معاونت آبفا وزارت نیرو تعریف شود و با تصویب آن در ستاد راهبردی کاهش تصادفات کشور، موضوع تامین آب احشام به ویژه شترهای سرگردان در محورهای جاده ای تعیین تکلیف شود که حوادث و سوانح را به حداقل برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سوانح رانندگی، از شناسایی ۲۲ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: اصلاحات و اقدامات لازم در ۱۳ نقطه حادثه خیز استان صورت گرفته و اصلاح ۹نقطه حادثه خیز باقی مانده در دست اقدام است.

وی افزود: در همین راستا، ۲۸ نقطه حادثه خیز در شهر بندرعباس نیز شناسایی شده بود که تا کنون ۲۴نقطه اصلاح شده و طرح ایمن سازی و آرام سازی بلوار ساحلی و بلوار شهید رجایی نیز اجرایی شده است.

مدرس با تاکید بر ضرورت پایش و نظارت بر ترافیک از طریق سامانه های هوشمند پلیس و سامانه الکترونیک راهداری، خواستار تجهیز نقاط حادثه خیز استان به دوربین های کنترل سرعت برای کاهش تصادفات شد.

انجام طرح مطالعاتی احصاء آسیب ها و نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان، واگذاری سامانه هوشمند نظارتی درون شهری از سوی شهرداری بندرعباس به پلیس (بنا به مصوبه امنیت ملی کشور) از دیگر پیشنهادات مطرح شده در نشست امروز شورای هماهنگی ترافیک استان بود.

همچنین به مناسبت هفته حمل و نقل، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اهدا لوح سپاس، از سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا،  مدیر کل پشتیبانی وزارت راه و مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای هرمزگان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید