بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند

بندرعباس- هرمزبان – معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از ۳۶۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند که ۲۰.۱۲ درصد(۲۰ ممیز ۱۲) آن‌ها چاق و یا دارای اضافه وزن هستند.

علیرضا باقری چهارشنبه شب درنشست کارگروه اجتماعی طرح کوچ استان افزود: در این طرح بیش از ۱۷۸هزار دانش آموز دختر و بیش از ۱۸۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پسر مورد غربالگری قد، وزن و توده بدنی قرار گرفتند.
باقری ادامه داد: مرحله اول طرح کوچ که از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری بود، غربالگری قد و وزن دانش آموزان صورت گرفت.
این مسوول اظهارداشت: در مرحله دوم این طرح نیز که تا اسفندماه ۹۹ ادامه دارد، مداخله به صورت مشاوره، آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان برای کاهش وزن و یا جبران وزن در دانش آموزانی که دچار کمبود وزن هستند، انجام می‌شود.
باقری تصریح کرد: در مرحله مداخله طرح کوچ، همکاری خانواده‌ها و دانش آموزان و همچنین همراهی ارگان‌ها و دستگاه های همکار آموزش وپرورش از جمله امور اجتماعی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش وجوانان، صدا وسیما، شهرداری، مخابرات، دانشگاه هرمزگان و غیره بسیار مهم و حیاتی است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید