خبر فوری

۸۵ نفر از زندانیان استان تهران دانشجو هستند

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: زندانیان استان تهران می‌توانند از امکانات رایگان برای تحصیل از مقطع نهضت سوادآموزی گرفته تا اخذ مدرک دکتری دانشگاه عالی استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار جامعه پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان: سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: اگر کسی علاقه‌مند به تحصیل و دانش‌افزایی باشد، به‌صورت رایگان از نهضت سوادآموزی تا اخذ مدرک دکترا تحت حمایت‌هایی مانند تهیه کتب درسی، آموزش از راه دور، حضور معلم یا استاد در رده‌های درسی زندان و اخذ آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و پایان‌ترم قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود هیچ مانعی جهت ادامه تحصیل وجود نداشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تصریح کرد: تحصیلات بالا و ارتقای آگاهی همراه با افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های حل مسئله، قدرت درک و تجزیه تحلیل و مقابله با مشکلات را در افراد بالابرده، تا حدودی باعث موفقیت نسبی افراد در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: اغلب افرادی که تحصیلات بالاتری دارند رفتارهای اجتماعی و شخصیتی بهتری دارند و به همین دلیل در جامعه از احترام بیشتری برخوردار هستند. برخوردارند و احترام بیشتری نیز دریافت می‌کنند. والدین تحصیل‌کرده آگاهی بیشتری در مورد تربیت فرزندان خود دارند و معمولاً فرزندان تحصیل‌کرده‌ای نیز تحویل جامعه داده، آسیب‌های اجتماعی و بروز جرائم در جامعه کاهش می‌یابد.

حیات الغیب همچنین گفت: ۸۵ نفر از مددجویان که در رشته‌های حقوق قضایی، مدیریت کسب‌وکار، مکانیک و تعمیر خودرو و همچنین حسابداری دانشگاه‌های پیام نور و مراکز علمی کاربردی بعثت یک، دو و سه تحصیل می‌کنند، از ابتدای ماه جاری توان علمی خود را در امتحانات پایان‌ترم محک می‌زنند.

وی تأکید کرد: این تعداد زندانی در ندامتگاه‌های زنان، قزل‌حصار، تهران بزرگ، بازداشتگاه اوین و زندان رجایی شهر و همچنین مراکز علمی کاربردی بعثت تحصیل می‌کنند که آزمون‌های پایان‌ترم توسط نمایندگان دانشگاه برگزار می‌شود.

همچنین مراکز علمی کاربردی بعثت ۱، ۲، ۳ به ترتیب در بازداشتگاه اوین، زندان رجایی شهر و ندامتگاه قزل‌حصار استقرار دارند و مددجویان در هر دو دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی از خدمات رایگان تحصیلی زندان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید