خبر فوری

لیونل مسی به رکورد پله رسید/ ثبت هشتمین شکست آرسنال طی ۱۴ بازی ابتدایی

هرمزبان – لیونل مسی به رکورد پله مبنی بر بیشترین گل برای یک باشگاه رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، لیونل مسی با گلزنی در نیمه اول بازی مقابل والنسیا به رکورد ۶۴۳ گل زده با پیراهن بارسلونا رسید که این تعداد، بیشترین گل برای فقط یک باشگاه است و پیش از این فقط پله به این آمار دست یافته بود. لیونل مسی در صورت گلزنی در نیمه دوم این دیدار، رکورد پله را می شکند. مسی اکنون در ۷۴۸ بازی با پیراهن بارسلونا، ۶۴۳ گل زده است. پس از آن پله با انتشار پستی در اینستاگرام خود، این اتفاق را به مسی تبریک گفت. پله نوشت:
وقتی قلبت لبریز از عشق می شود، تغییر دادن مسیرت سخت است. همانند تو، من نیز می دانم که عاشق این بودن که همیشه یک پیراهن را بپوشی، چگونه است. همانند تو، من نیز می دانم که هیچ جایی بهتر از جایی که همانند خانه ات است، نیست. بابت رکورد تاریخی ات به تو تبریک می گویم، لیونل. اما فراتر از هر چیزی، بابت دوران زیبای فوتبالت در بارسلونا تبریک می گویم. داستان هایی مانند داستان ما و عاشق یک باشگاه بودن برای مدتی طولانی، متاسفانه روز به روز در فوتبال کمیاب تر می شود. من تو را خیلی تحسین می کنم.

– شکست ۲-۱ آرسنال مقابل اورتون در گودیسون پارک، میکل آرتتا را یک قدم دیگر به از دست دادن شغلش نزدیک تر کرد. این هشتمین شکست آرسنال طی ۱۴ بازی ابتدایی در لیگ برتر بود که با در نظر گرفتن استانداردهای این تیم رقم بسیار بزرگی محسوب می شود. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به لکه های سیاه رنگی که این بازی در کارنامه آرتتا ایجاد کردند.
اونای امری روی نیمکت آرسنال به ۵۱ بازی و میکل آرتتا فقط به ۳۴ بازی برای تجربه کردن ۱۳ باخت لیگ برتری نیاز داشت.
آرسنال برای سومین بار در تاریخ حضورش در لیگ برتر، هفت بازی بدون برد در لیگ برتر را پشت سر گذاشته است.
آخرین باری که آرسنال از ۹ بازی پیاپی کمتر امتیاز گرفت، آوریل ۱۹۸۷ بود.
۱۴ امتیازی که آرسنال از ۱۴ بازی ابتدایی خود کسب کرده است، بدترین عملکرد آن ها از فصل ۷۵-۱۹۷۴ محسوب می شود (۱۲ امتیاز)
از زمان روی کار آمدن میکل آرتتا در آرسنال، این تیم هیچ یک از ۱۰ مسابقه لیگ برتری خود که نیمه اول آن ها را با باخت پشت سر گذاشته است، با برد به پایان نرسانده است (۳ تساوی و ۷ شکست)
آرتتا به همان اندازه که به عنوان سرمربی آرسنال در لیگ برتر برد کسب کرده است (۱۳)َ، شکست خورده است.
آرسنال در نیمه دوم بازی با اورتون ۱۰ شوت زد که حتی یک مورد از آن ها داخل چارچوب نبود.

– کریستیانو رونالدو به رکوردزنی عادت دارد، هر چند شانس کمی برای شکستن رکورد گلزنی در یک سال میلادی در تاریخ سری آ را دارد. یوونتوس در جریان هفته سیزدهم فصل ۲۰۲۰/۲۱ سری آ موفق شد با نتیجه ۴-۰ از سد پارما عبور کند. کریستیانو رونالدو با بریس در دیدار مقابل پارما، تعداد گل های خود در رقابت های سری آ در سال ۲۰۲۰ میلادی را به عدد ۳۳ رساند. در تاریخ سری آ فقط دو بازیکن موفق شده اند تعداد گل های بیشتری در یک سال میلادی نسبت به رونالدو به ثمر رسانند.
کریستیانو رونالدو با دو گلی که به ثمر رساند با عبور از روبرت لواندوفسکی (۳۲) بهترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی در سال ۲۰۲۰ میلادی است. رونالدو همچنین در ۹ بازی فصل جاری سری آ ۱۲ گل به ثمر رسانده است. آمار کریستیانو رونالدو در کلیه مسابقات سال ۲۰۲۰ میلادی نیز جالب توجه است. او موفق به ثبت ۴۴ گل و ۸ پاس گل در ۴۴ مسابقه شده است.

– لیورپول در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس مهمان کریستال پالاس بود و توانست این تیم را با ۷ گل در هم بکوبد. شاگردان یورگن کلوپ و شخص او در این دیدار به رکورد های جذابی دست پیدا کردند که آنها را در زیر مرور می کنیم.
۱۲۷: یورگن کلوپ به ۱۲۷ مین پیروزی خود به عنوان سرمربی لیورپول در لیگ برتر انگلیس دست پیدا کرد و از رافا بنیتز (۱۲۶) عبور کرد.
۷: کریستال پالاس برای اولین بار در تاریخش ۷ گل در یک بازی خانگی دریافت کرد.
۷: لیورپول برای نخستین بار توانست یک پیروزی با اختلاف ۷ گل در دیدار خارج از خانه لیگ برتری خود کسب کند. آخرین باری که این تیم ۷ گل در لیگ زده بود، به پیروزی ۹-۰ مقابل همین کریستال پالاس در سپتامبر ۱۹۸۹ برمی گشت.
۳: با ۲ گل و ۱ پاس گل و در مجموع اثرگذاری روی ۳ گل، محمد صلاح به اولین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شد که به عنوان جانشین وارد زمین می شود و چنین عملکردی به ثبت می رساند.
۱۲۵: گل مینامینو در ثانیه ۱۲۵، سریع ترین گل خارج از خانه لیورپول در لیگ برتر از سال ۲۰۱۴ و گل ثانیه ۹۰ ریکی لمبرت بود.
۳: لیورپول برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۷ موفق شد ۳ گل در نیمه اول به ثمر برساند. ۲ بار از ۳ مرتبه آخری که آنها این کار را انجام دادند مقابل کریستال پالاس بود.
۲۸: از آگوست ۲۰۱۸، اندی رابرتسون ۲۸ پاس گل در لیگ برتر ارسال کرده است، برابر با کوین دی بروین.
۳: محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو حالا ۳ گلزن برتر غیر بریتانیایی تاریخ لیورپول هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید