تسهیل دسترسی به سواحل با احداث جاده‌های آنتنی در قشم

فرماندار قشم گفت: احداث جاده‌های آنتنی سه تا پنج کیلومتری در قشم علاوه بر کاهش بار ترافیکی، زمان دسترسی به سواحل را کاهش داده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از قشم، علیرضا نصری امشب در آیین تجلیل از راهداران و پلیس راهور این شهرستان به مناسبت روز راهدار اظهار داشت: اهمیت واقعی کار راهداری در مواقع بحران بیشتر مشخص شده و از نقش بسزایی در پیشگیری و مدیریت بحران برخوردار است.

وی افزود: اقداماتی نظیر یک لکه‌گیری به ظاهر ساده و ترمیم فرو رفتگی‌های جاده‌ای که در ظاهر ساده و جزئی به نظر می‌رسد، در حقیقت بسیار تاثیرگذار بوده و غلفت از آن می‌تواند بویژه برای گردشگران خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: لایروبی پل‌ها از دیگر اقدامات مجموعه راهداری است که در زمان بارندگی از بروز سیل و آب گرفتگی مناطق، معابر و منازل مردم جلوگیری می‌کند.

نصری با بیان اینکه بررسی، بازنگری استقامت و پایداری پل‌ها و ترمیم آن‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: نصب تابلو در ورودی روستاها و علائم راهنمایی و رانندگی اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت راهداران با وجود اثر مطلوب و اساسی بر محیط زندگی شهری و روستایی کمتر به اطلاع مردم رسانده می‌شود که باید برنامه‌ریزی لازم در این حوزه مد نظر باشد.

فرماندار شهرستان قشم با اشاره به گردشگرپذیر بودن این جزیره، ابراز داشت: احداث جاده‌های آنتنی سه تا پنج کیلومتری که چندین روستا را به ساحل وصل می‌کند یکی از اقداماتی که پیگیری شده و مورد رضایت مردم است که بار ترافیکی و زمان دسترسی مردم به سواحل را کاهش داده است.

نصری عنوان کرد: جاده سهیلی به سمت روستاهای نقاشه، پی‌پشت و بنگالی نمونه‌ای از این اقدامات است که فقط در یک مسیر امکان دسترسی به ۱۲ روستا تسهیل شده است.

وی گفت: دسترسی ساکنین، گردشگران و چندین شرکت و با تعداد زیادی کارگر از طریق احداث این جاده‌ها تسهیل شده که در کاهش بار ترافیکی، اتلاف وقت شهروندان، کنترل و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اثر بخش می‌باشد.

فرماندار شهرستان قشم بیان کرد: همکاری خیران در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت حیاتی برخوردار بوده و باید نسبت به جذب بیشتر مشارکت آنان اقدام شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید