خبر فوری

۹ کشتی حامل نهاده های کشاورزی در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند

هرمزبان – مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۹ فروند کشتی شامل کود اوره، ذرت، کود شیمیایی، خاک فسفات، کود فسفات، دانه های روغنی در بندر شهید رجایی پهلو گرفته اند.

علی رضا محمدی کرجی ران روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ۱۳۵هزار و ۲۹۸ تن ذرت ، ۲۳۴ هزار و۶۵۱ تن کود شیمیایی و همچنین ۲۲هزار و ۶۴۷ تن جواز بندر خارج و وارد بازار شده است.
وی ادامه داد: ۷ باب انبار در بندر شهید رجایی به منظور انبارش کالاهای یاد شده اختصاص داده شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، صاحبان کالاهای یاد شده را شرکت خدمات حمایتی و کشاورزی و پشتیبانی امور دام اعلام کرد.
محمدی کرجی ران ابرازداشت: براساس تصمیم گرفته شده مبنی بر واردات بخشی از نهاده های دامی و کشاورزی از بنادرهرمزگان، این اداره کل  نیز هم راستا با سیاست های ابلاغی و با هدف تامین و مرتفع نمودن نیازهای کشور از نهاده های کشاورزی و دامی با تمام توان عملیاتی، تجهیزاتی و تجربی خود وارد عمل شده و خدمات رسانی به کشتی های حامل این کالاها را درکوتاه ترین زمان ممکن  به انجام رساند.
به گفته وی، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در راستای سرعت بخشی به روند کار، تمامی امکانات لازم را در اختیارنمایندگان  شرکت ها و دستگاههای مربوطه قرارداده تا برای انجام فرآیندها در بندر شهید رجایی مستقر و امورات را پیگیری کنند.
استان هرمزگان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله های تجاری وصیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر بزرگ و پیشرفته در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید