خبر فوری

بنیاد شهید هرمزگان امسال در طرح سپاس رتبه اول را کسب کرد

هرمزبان – رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در ۹ ماهه امسال توانست در طرح سپاس رتبه نخست کشوری را کسب کند.

عطا ناوکی عصر شنبه در نشست امضا تفاهم‌نامه تامین زمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی استان هرمزگان گقت: طرح سپاس جزو برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به منظور تجلیل از ایثارگران به‌ویژه والدین شهدا با جدیت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از مزیت‌های طرح سپاس این است که با حضور در منازل ایثارگران می‌توان از نزدیک وضعیت زندگی آنان را بررسی کرد و برای رفع مشکلات این عزیزان در اسرع وقت، با برنامه‌ریزی مناسب گام برداشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در ادامه همچنین یکی از مزیت‌های مهم در کسب رتبه اول کشوری در ۹ ماهه امسال در راستای مشارکت طرح سپاس به استفاده از ظرفیت خود ایثارگران با ایجاد تشکل ایثارگران اشاره کرد.

ناوکی، اشتغال، درمان و مسکن ایثارگران را از محورها و هدف‌گذاری‎های مهم بنیاد این استان عنوان کرد و افزود: پرداخت مطالبات ایثارگران، بدهی‌های درمان ایثارگران، برقراری حق معیشت جانبازان بخشی از برنامه‌های مهم سال جاری بنیاد بوده است.

وی در این راستا به شناسایی نیازها و ظرفیت‌های بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی، اجرای آموزش‌های لازم براساس نیاز، تکمیل تمامی اطلاعات مربوط به جانبازان زیر ۲۵ درصد که حقوق نمی‌گرفتند و تعامل و همراهی با ارگان‌های اجرایی به ویژه فرمانداران و فعال کردن مرکز توانبخشی به فعالیت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در حوزه اشتغال و درمان جامعه ایثارگری اشاره کرد.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، مرکز توانبخشی “ایثار” که از سال عملیات احداث آن ۹۲ شروع شده همزمان با ۲۲ اسفند امسال روز شهید افتتاح خواهد شد.  

ناوکی درادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخصوص اهداف تفاهم‌نامه تامین زمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی استان هرمزگان به ایجاد اشتغال ۸۰۰نفر که معادل چهارسال عملکرد سال‌های گذشته است، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تامین زمین و احداث مسکن مورد نیاز یک‌هزار و ۲۰۰نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان که معادل سه سال عملکرد سال‌های گذشته است، با امضا این تفاهم‌نامه بخش زیادی از مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

تفاهم‌نامه ساماندهی اشتغال خانواده‌های شاهد و ساخت یک‌هزار و ۲۰۰مسکن برای خانواده های ایثارگر استان هرمزگان عصرشنبه بین استاندار این استان و سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید.

استان هرمزگان دارای یک‌هزار و ۵۰۰ شهید، ۲ هزار و ۸۶۱ جانباز و ۳۴۱ آزاده است که از این تعداد یک‎هزارو ۷۶۵ جانباز، ۶۱۰ شهید و ۱۷۶ آزاده مربوط به شهرستان بندرعباس می‌باشد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید