هر کس بر صندلی‌ مدیریت می‌نشیند وظیفه دارد به مردم خدمت کند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: مجموعه‌های نفتی متعلق به مردم هستند و هر کس نیز بر صندلی‌ مدیریت این مجموعه می‌نشیند وظیفه دارد به مردم خدمت کند و باید اولویت در پرداخت مالیات شرکت‌های نفتی مستقر در لاوان ، مردم این جزیره و شهرستان بندرلنگه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ازجزیره لاوان، حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا عصر امروز در جمع بسیجیان، مسؤولان محلی و شرکت‌های نفتی لاوان در محل سالن برگزاری همایش‌های این جزیره، اظهار داشت: بسیج امید مردم ایران است و بسیجیان فداییان ملت‌اند و در همه صحنه‌ها پیشگام خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: بسیج از بدنه ملت تشکیل شده است و آحاد ملت بسیجی‌اند و با توجه به حدیث شریف امیر المومنین (ع)  که اگر ما به خواب برویم دشمن بیدار است و برای شکست ما دسیسه می‌کند بسیجیان  باید همواره در حفظ، تداوم و ارتقاء آمادگی جسمی، رزمی، روحی و معنوی خود تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج باید مرکز استمرار  این آمادگی باشد، مسئله بصیرت و روشنگری سیاسی در کنار مباحث اخلاقی و ارزش‌های انسانی از ضروریات امروز است که بسیجیان عزیز در این عرصه نیز پیشگام‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی می‌گویم اگر در خلیج فارس قصد دست درازی به منافع ایران اسلامی داشته باشید تنها بسیجیان جزیره ‌  لاوان برای غرق کردن شما در اعماق خلیج تا ابد فارس کافی هستند.

وی در ادامه به نکاتی پیرامون جزیره لاوان پرداخت و گفت: جزیره لاوان از نقاط بسیار مهم، حساس، استراتژیک و  ژئوپولیتیک است که مانند پاره‌ای از تن شهرستان بندرلنگه می‌باشد و مردم این جزیره مردمی انقلابی، صبور و نجیب‌اند که  در کنار تاسیسات عظیم   گازی و نفتی همواره به عنوان مدافعان و حامیان دست آوردهای نظام ایفای نقش کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خدمات چشمگیر و خیره کننده‌ای را به ملت ارائه داده است و جزیره لاوان نیز قابل مقایسه  با سال‌های قبل نمی‌باشد این‌همه خدمت، پیشرفت امکانات  نتیجه‌ی سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما با این وجود مردم صبور جزیره لاوان با مشکلات متعددی دست به گریبانند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا یادآور شد: در عرصه بهداشت، رفت و آمد، آموزش، تفریح ، ورزش و مباحث دیگر با وجود اینکه نمی‌توانیم منکر خدمات شرکت‌های مستقر در جزیره به مردم شریف باشیم اما معتقدم امکان ارائه خدمات بیشتر به مردم وجود دارد.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان قم بیان داشت: نکته دیگر اینکه وجود مشکلات موجود در این جزیره بخشی از آن به مشکلات قانونی برمی‌گردد که دست مسؤولان شرکت ‌های مستقر در جزیره را برای کمک بیشتر بسته است در این زمینه از قانونگذاران به ویژه  از نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم برای رفع موانع قانونی جهت کمک هرچه بیشتر شرکت‌های مستقر در منطقه به مردم جزیره و روستاهای همجوار آن اقدام نماید.

وی افزود: اما بخش دیگری از مشکلات با وجود محدودیت‌های قانونی با رویکرد بهتر مسؤولان مستقر در جزیره قابل رفع است چرا که برخی از قوانین انعطاف‌هایی دارد برخی از قوانین تبصره و موادی دارد که می‌شود از آنها استفاده کرد برخی جاها مدیران اختیاراتی دارند یا ردیف‌های مطلق و عامی وجود دارد که می‌توانند از آن ردیف‌ها در حمایت از مردم و رفع مشکلات آنها استفاده کنند.

قائم مقام سابق معاونت امور حوزه‌ها و مدیر کل ارتباطات و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران کشور، خاطرنشان کرد: انتظار من این است که مسؤولان مستقر در جزیره بیشترین تلاش خود را در زمینه استفاده از انعطاف‌های قانونی و اختیارات قانونی خود برای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها به کار گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: این مجموعه‌های نفتی متعلق به مردم است و هر کس نیز بر این صندلی‌ها بنشیند وظیفه دارد به مردم خدمت کنند و مردم ولی نعمت ما هستند و غیر از این در حکومت اسلامی معنا ندارد و قطعا مردم مشکلاتی هم دارند و تبعیض‌هایی هم شاهدیم و تفاوت‌هایی این طرف فنس و آنطرف فنس هم وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: قطعا باید اولویت در مالیات‌ها و عوارض شرکت‌های مستقر در جزیره به مردم شریف جزیره، روستاهای  همجوار و کسانیکه متاثر از استقرار این شرکت ها هستند باشد معنا ندارد که آلایندگی‌ها ، سختی‌ها برای مردم پیرامون این شرکت‌ها باشد اما اولویت بهره‌مندی از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده‌ی آن و دیگر خدمات به مردم دور دست باشد انتظار می‌رود مسؤولان استان و کشور در زمینه اولویت‌دادن  به مردم پیرامونی شرکت‌های نفتی مستقر در شهرستان اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید