خبر فوری

مرغداران هرمزگان با مشکل نهاده دامی روبه‌رو هستند

ایرنا نوشت: مرغداران هرمزگان به واسطه تامین و تحویل نشدن به موقع نهاده‌های دامی مورد نیاز برای پرورش مرغ با مشکل روبه‌رو شده و ناچار از تهیه ذرت و سویا با قیمت بالا از بازار آزاد شده‌اند.

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان اظهار داشت: نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی به کشور وارد می‌شود که برای تهیه آن باید از طریق سامانه بازارگاه اقدام کرد.
سید مرتضی موسوی افزود: درحالی که سامانه‌ای شدن فرآیند و تمرکز کار بایستی موجب تسریع فرآیندها شود اینگونه نشده و زمان رسیدن نهاده مورد نیاز نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است.
وی اضافه کرد: اما زمانی که اینگونه نبود و مرغدار از طریق سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اقدام می‌کرد کار با سرعت بیشتری انجام می‌شد مرغدار در زمان جوجه ریزی به این شکل مشکل نهاده نداشت.
وی ادامه داد: درحالی که از زمان جوجه ریزی تا عرضه مرغ به بازار در هرمزگان بین ۳۸ تا ۴۰ روز طول می‌کشد نهاده مورد نیاز بعد از این زمان بدست مرغدار می‌رسد و در این زمان بدست مرغدار می‌رسد و تولید کننده ناچار از مراجعه به بازار آزاد است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان ابراز داشت: از طرف دیگر قمیت جوجه ای که وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده  ۲۸ هزار ریال و قیمت جوجه در بازار ۴۵ تا ۵۰ هزار ریال است، به عبارت دیگر قیمت کارشناسی شده وزارت جهادکشاورزی با واقعیت بازار همخوانی ندارد.
موسوی تقاضا کرد: با توجه به این شرایط از مسوولان انتظار می‌رود برنامه ریزی‌هایی منطبق با واقعیت و آینده نگرانه داشته باشند تا صنعت مرغ دچار آسیب نشود زیرا جوجه ای که امروز ریخته می‌شود ۴۰ روز دیگر آماده عرضه در بازار می‌شود.

۴۶

منبع: خبرآنلاین

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید