خبر فوری

«تای‌چی» را به دل محلات می‌کشانیم/ برگزاری اولین دوره «جام شهید سلیمانی» در ساحل خلیج فارس+فیلم و عکس

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان تصریح کرد: قصد داریم تای‌چی را به دل محلات شهر بندرعباس ببریم چراکه در اکثر محلات زمین چمن مصنوعی وجود دارد که البته لازم است از دل هر محله یک مربی آموزش بدهیم تا کار به‌صورت بومی در خود محله شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، ورزش تای‌چی نوعی ورزش چینی است که تحت نظارت فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و جزو شاخه‌های اصلی ووشو محسوب می‌شود.

تمرین تای‌چی به درمان استرس و سلامت قلب و روح کمک شایانی می‌کند، البته ورزش تای‌چی از قوانین و فواید دیگری هم برخوردار است.

در این هنر رزمی، به‌جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن است، زیرا ذهن را می‌توان فراسوی محدودیت زمان و مکان، تا بی‌نهایت گسترش داد.

 

 

برای انجام تای‌چی نیازی نیست حتما دارای اندامی متناسب یا در سلامت کامل باشید. همه می‌توانند به‌راحتی ورزش تای‌چی را انجام دهند، از افرادی با متناسب‌ترین اندام گرفته تا ویلچری‌ها یا افرادی که دوره‌ی نقاهت پس از عمل جراحی را طی می‌کنند.

هیأت ووشو استان هرمزگان تصمیم گرفته است این ورزش را به‌صورت همگانى و بین مردم شهر بندرعباس تعمیم و گسترش دهد و از این رو مربیان این ورزش، هفته‌اى دو جلسه در روزهاى دوشنبه و جمعه از ساعت ٦ تا ٧ صبح در ساحل پارک غدیر بندرعباس در زیر پرچم به علاقمندان و مردم شهر بندرعباس آموزش مى‌دهند.

تای‌چی را به دل محلات می‌کشانیم

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس گفت: تاى‌چى را با ١٠ نفر در زیر پرچم پارک ساحلى غدیر آغاز کردیم و اکنون این تعداد به حدود ١٥٠ نفر رسیده است که نشان از استقبال خوب مردم است.

وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری تیم ورزش همگانی «۴صبح» انجام می‌شود، افزود: این استقبال بی‌نظیر است و من فکر می‌کنم در آینده‌ای نه‌چندان دور به قلب تای‌چی کشور در بخش همگانی بدل شویم که لازم می‌دانم  در این راستا از آقای زارعی مدیر تیم ورزش همگانی «۴صبح» که با ما همکاری لازم دارند، تقدیر شود.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان اینکه این ایده از سوی سرکار خانم نعمتی یکی از اعضای هیأت ووشو استان شکل گرفت که با استقبال خوب دکتر صدیقی ریاست محترم فدراسیون ووشو مواجه شد، تصریح کرد: جالب است، کوچک و بزرگ، پیر و جوانان در ساحل خلیج فارس، تای‌چی تمرین می‌کنند که این خود نوید روزهای روشنی را می‌دهد.

بهرمن ادامه داد: قصد داریم تای‌چی را به دل محلات شهر بندرعباس ببریم چراکه در اکثر محلات زمین چمن مصنوعی وجود دارد که البته لازم است از دل هر محله یک مربی آموزش بدهیم تا کار به‌صورت بومی در خود محله شکل بگیرد.

وی عنوان داشت: اکنون زمین‌های چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان آقایان است که در آن فوتبال بازی می‌کنند و ما با این کار قصد داریم پدران و مادرانشان را هم در ورزش سهیم کنیم و تای‌چی کار کنند.

برگزاری اولین دوره جام شهید سلیمانی در ساحل خلیج فارس

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان اینکه اولین دوره مسابقات جام شهید سلیمانی را جمعه ۱۲ دی‌ماه برگزار می‌کنیم، افزود: این مسابقات را با حضور همین افرادی که دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تای‌چی تمرین می‌کنند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در دو بخش آقایان و بانوان در محل پارک غدیر بندرعباس و در زیر پرچم برگزار خواهیم کرد.

بهرمن گفت: قصد داریم حکم و مدال شرکت‌کنندگان را در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه مصادف با روز شهادت حاج قاسم در مراسم اولین سالگرد این سردار شهید راه مقاومت که قرار است در جوار خانه ووشو با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شود، اهدا کنیم.

 

 

وی یادآور شد: در خصوص برنامه اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از سوی هیأت ووشو استان، هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد تا ان‌شاءالله شاهد حضور اقشار مختلف در این مراسم معنوی باشیم.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان در پایان افزود: لازم می‌دانم از امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و مجموعه دستگاه ورزش استان به‌واسطه حمایت‌هایشان در این باره تقدیر شود.

فلیم: عماد یگانه‌دوست
تدوین: رحیم نظامیوند چگینی
عکس: رضا فتحی‌مقدم

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید