خبر فوری

پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر (ضربه گیر) در اسکله ۵ و۶ بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی را می توان مهمترین ویژگی اجرای این پروژه قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره اجرای پروژه تعویض، مونتاژ و نصب ۱۳ عددی  فندر در اسکله های ۵ و۶ بندر شهید باهنر اظهارداشت: اقداماتی شامل براکت‌ها، پکیج ساپورت، سلول و فرانتال (سازه‌ای که ضربه‌گیر روی آن نصب می شود) فرایندی بود که پس از اتمام عملیات مونتاژ با موفقیت در اسکله ۵ و۶ جانمایی و به انجام رسید.

وی با تاکید بر سیاست های جدید سازمان مبنی بر ارتقاء ظرفیت این بندر و اینکه امکان  فعالیت و پهلوگیری کشتی های Ro Ro passenger و کشتی‌های کلاس کروز با سهولت و ایمنی بیشتری بیش از گذشته فراهم شود، اظهارداشت: با انجام این پروژه علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی‌های ۲۵۰۰۰ Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه  سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سهولت  بیشتری انجام می گیرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، مهمترین ویژگی این پروژه را بهره‌گیری  و تکیه بر توان داخلی و هدف از اجرای آن را افزایش ضریب ایمنی بندر در عملیات پهلوگیری و جدا سازی شناورهای فلزی و سنتی عنوان کرد.

به گفته محمد حسینی تختی کلیه فندرها از نوع سلولی suc۱۰۰۰) ) بوده که در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه گیر در کلیه بنادر دنیا محسوب می شوند .

لازم به ذکر است، فندر نوعی ضربه‌گیر هستند که در محل تماس شناورها با اسکله نصب شده، تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نگردد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید