خبر فوری

ترسیم و تدوین سند جامع فرهنگی ضرورت دارد/ برای موفقیت نظام تعلیم و تربیت درکنار این مجموعه هستیم/ برنامه محوری و تجارب مدیرکل جدید آموزش و پرورش امید بخش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، افزود: آموزش و پرورش با برنامه ریزی اصولی توانسته است در وضعیت فعلی، با وجود بیماری کرونا، تعلیم و تربیت کشوررا اداره کند و قدردان خدمات معلمان در این شرایط سخت هستیم.
وی ادامه داد: با پیشرفت روز افزون علم، استفاده از ظرفیت تکنولوژی نوین در آموزش مسائل دینی، درسی و فرهنگی اجتناب ناپذیراست و باید سرمایه گذاری و بسترسازی لازم در امر آموزش های مجازی را جدی تر بگیریم.

حجت الاسلام عبادی زاده با تقدیر از زحمات فرهنگیان و معلمان هرمزگان در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: درشرایط حاکم، در مسائل تربیتی و آموزشی باید مشارکت خانواده ها گسترش یابد و والدین به کمک و حمایت از معلمان، در امر تربیت فرزندان خود فعال باشند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس همچنین بیان داشت: ترسیم و تدوین سند فرهنگی استان یک ضرورت است که آموزش و پرورش در ترسیم و اجرای آن نقش بی بدیل و جایگاه رفیعی دارد و این سند فرهنگی استان، نقشه راه همه دستگاه های فرهنگی خواهد بود.

وی با ارزشمند خواندن نگاه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به جایگاه پرورش همراه با آموزش، اظهار داشت: طلبه های جوان و خوشفکر استان اگر در راستای تربیت دینی بخواهند نقشی ایفا کنند بهترین مکان آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش نیز با جذب طلاب وظیفه، می تواند حوزه های علمیه را در راستای پیشبرد اهداف پرورشی و تربیتی یاری رساند.

حجت الاسلام عبادی زاده در پایان با تبریک انتصاب مدیرکل جدید، بر حمایت و همراهی با آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: قطعا نگاه برنامه محور و تعامل و تجارب مدیریت جدید می تواند روند توسعه را در این مجموعه تسریع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه راهبرد اصلی آموزش و پرورش تأمین منافع دانش آموزان و فرهنگیان است، اظهار داشت: با حفظ آرامش و پرهیز از دخالت های سیاسی، با بهره گیری از خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت ها، تعلیم و تربیت دانش آموزان را پیگیری می کنیم.

ایرج بیت اللهی افزود: برای نیل به موفقیت دراجرای برنامه ها نیازمند همراهی همه بخش ها با آموزش و پرورش هستیم که در این مسیر حمایت وهمراهی و مشورت های هوشمندانه و مدبرانه امامان جمعه جایگاه ویژه ای دارد.

به گفته وی برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اعتلای اهداف آن نیازمند مساعدت و همیاری همه دلسوزان تعلیم و تربیت هستیم.

بیت اللهی، تحقق ساحت های تربیتی، عبادی، اعتقادی، تربیتی و اخلاقی را جزو اولویت های آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: معلمان ضمن انجام رسالت آموزشی، باید مبلغ فرهنگی و تربیتی نیز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با قدردانی از توجه و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، تاکید کرد: در یک راهبرد و تعامل مشترک، ائمه جمعه و حوزه های علمیه می توانند در اجرای بخش های مهمی از ساحت های شش گانه سند تحول، آموزش و پرورش را یاری رسانند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید