خبر فوری

حمایت جمعی از مهندسین و مدرسین دانشگاه های کیش از طرح هوشمند سازی حمل ونقل عمومی جزیره

جمعی از مهندسین و مدرسین دانشگاه های جزیره کیش طی بیانیه ای حمایت خود را از طرح هوشمند سازی حمل ونقل عمومی جزیره ی زیبای کیش اعلام نمودند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش در این بیانیه آمده است : ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت شهری urbanmanagement از اولویت های هر شهر هوشمندی است ، بر همگان آشکار است که حمل و نقل عمومی  Public Transportationزیر ساخت وسنگ بنای توسعه و خدمت رسانی به کاربران و شهروندان هر اقلیمی و سامانی است .

جزیره زیبای کیش به عنوان پیشتاز استفاده از فن آوری های نوین در ایران عزیز از دیر باز زبانزد خاص و عامل بوده وهست ، نیک به یاد داریم که اولین کنفرانس اینترنت در ایران ، استفاده از بی سیم در تاکسی و … از ابتکارات و نوآوری های کیش زیبا درمدیریت شهر بود که منبع الهام مدیران شهری در دیگر نقاط ایران عزیز شد .
امروز به برکت پیشرفت دانش بشری؛ می دانیم که شهر بعنوان یک بشر ساخت پویا  Dynamicنیازمند تغییر و ترمیم است ؛ شهر باید همواره بروز و مدرن گردد ، شهر پدیده ی زنده و فعال است که بهنگام و به لحظه باید به نیاز های آن پاسخ در خور داد . حال که تاکسی های اینترنتی تمام جهان را در بر گرفته اند و نمونه های بومی آن مانند اسنپ و تپسی و … در میهن عزیز مان خدمت رسانی می نمایند؛ چرا باید درگیر باورها و بر ساخت های کهنه باشیم ؟
چرا نباید این الگوواره یا پارادایم را تغییر ندهیم ؟
چرا نباید کیشوندان از مزایای این فن آوری ساده بهرمند گردند ؟
اگر می توانیم جلوی ویندوز ، گوگل ، شبکه مجازی ، تلویزیون ، رادیو و … بگیریم قطعا جلو این پدیده ی موثر و نو ظهور را نیز میتوانیم بگیرم ، دیر زمانی نگذشته است که عکس هایمان را با هزینه فراوان چاپ می کردیم و دوربین فیلم برداری کالایی لوکس بود ولی امروز همه از نعمت عکس دیجیتال و رایگان برخودار هستند .
بی تردید و رقابت سالم و رفع انحصار دو عاملی هستند که باعث افزایش راندمان و افزایش کیفیت خروجی محصول یا خدمت میگردد که این مهم نیز از این قاعده مستثنی نیست .
ما کارشناسان و کیشوندان می ترسیم از روزی که کیش که روزگاری لکوموتیو توسعه ایران بود بخاطر همین روحیه محافظه کاری تبدیل به واگن آخر قطار پیشرفت شهری شود و از شهر های معمولی سرزمین اصلی نیز عقب بیافتد.
حال که مدیری شجاع و جهادی تصمیم به عملیاتی نمودن این اقدام دیر هنگام و البته موثر نموده است ما کارشناسان ومدرسان دانشگاه ضمن حمایت فنی و علمی از این اقدام ؛ آمادگی کامل خود را جهت ایجاد تریبون های گفتگوی آزاد و بحث های اقناعی با
عزیزان تاکسی دار و رانندگان محترم تاکسی اعلام می داریم .
خدای بزرگ شاهد است تعداد کثیری از ما حتی چهره آقای طیبی را نمی شناسیم و هیچگاه هیچ پروژه مشترکی با سازمان منطقه آزاد نداشتیم و صرفا با نگاه ملی و فنی به این پدیده می نگریم .
ما مهندسین بر خود فرض می داریم که بوسه بزنیم بر دستان پاک رانندگان عزیز که همواره محرم ناموس و مال و جان ما کیشوندان بوده و هستند و در همان حال خدا قوت بگویم به آنان که شجاعانه به مدرنیته روی خوش نشان می دهند .
ما نیز به سیاق همه مردم جهان دلمان برای روزهایی تنگ می شود که شبکه اجتماعی social media و موبایلی نبود اما چه کنیم که گریزی از مدرنیته نیست و برای تامین نیاز های بشر باید همگام و همراه با آن تغییرات گام برداشت . چرا که تنها پدیده ای که در جهان تغییر نمی کند خود تغییر است .
در تصویری بزرگ تر امیدواریم ؛ رانندگان محترم که همانا برادران و عزیزان ما هستند خط فکر ی و عملی خود را از عده ای سواستفاده گر جدا نمایند و همه با هم تلاش کنیم که بی بی سی و من وتو وایران اینترنشنال و … به جای نشان دادن اعتصاب های رانندگان کیش ؛ پیشرفت کیش زیبا را نشان دهند فراموش نکنیم که ما همه عاشق ایران هستیم ؛ ما آبرو ، جان و ثروت خود را وقف این خاکپاره مرجانی کرده ایم و همه در یک کشتی سواریم.

۴۶

منبع: خبرآنلاین

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید