خبر فوری

از درخشش زوج هری کین و سون هیونگ مین تا رقم خوردن بدترین شروع آرسنال در لیگ طی ۳۹ سال اخیر

هرمزبان – تاتنهام در جریان هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس موفق شد با نتیجه ۲-۰ از سد آرسنال عبور کند و بدین ترتیب به صدر جدول مسابقات بازگردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، زوج هری کین و سون هیونگ مین تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس ۱۱ گل با همکاری یکدیگر به ثمر رسانده اند. زوج سون هیونگ مین و هری کین باز هم با همکاری یکدیگر دو گل به ثمر رساندند و به تیمشان کمک کردند سه امتیاز شیرین از دربی شمال لندن کسب کند. این دو بازیکن تاکنون موفق شده اند ۱۱ گل با همکاری یکدیگر در فصل جاری لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانند بدین ترتیب که در ۱۱ گل اسپرز یکی از این دو نفر گلزن بوده و دیگری پاس گل داده است.
در تاریخ لیگ برتر انگلیس فقط زوج آلن شیرر و کریس ساتن از بلکبرن در فصل ۱۹۹۵/۹۶ با ثبت ۱۳ گل و زوج رایان فریزر و کالوم ویلسون از بورنموث در فصل ۲۰۱۸/۱۹ با ثبت ۱۲ گل با همکاری یکدیگر عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته اند و زوج سون و کین این فرصت را دارند این رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کنند، درحالیکه ۲۷ هفته دیگر فرصت ثبت چنین رکوردی را دارند. هری کین در جریان دیدار تاتنهام و آرسنال از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس باز هم خوش درخشید و ستاره تیمش در نیمه اول مسابقه بوده است. هری کین موفق شده یک پاس گل و یک گل به نام خود در دربی شمال لندن ثبت کرده و اکنون به تنهایی بهترین گلزن این رقابت حساس و مهیج شود.
تاتنهام موفق شد با کسب این برد بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر انگلیس بازگردد. تاتنهام برای اولین بار از آوریل-نوامبر ۲۰۱۰ موفق شد در دو دیدار متوالی لیگ برتر مقابل آرسنال پیروز شود. هری ردنپ سرمربی آن زمان اسپرز بود. تاتنهام نسبت به برهه مشابهش در فصل گذشته ۱۱ امتیاز بیشتر گرفته است. اسپرز پس از پایان هفته یازدهم در فصل گذشته با هدایت مائوریسیو پوچتینو در رده دوازدهم جدول قرار داشت. در دیدار تاتنهام و آرسنال ۴۴ ارسال توپ ثبت شد که رکورد جدیدی در فصل جاری مسابقات بود. اکثر این ارسال ها از جانب توپچی ها بود. ژوزه مورینیو تاکنون در ۴۰ دربی شهر لندن در لیگ برتر انگلیس پیروز شده و فقط آرسن ونگر با ۱۰۶ برد در دربی های لندن عملکرد بهتری داشته است. البته ژوزه مورینیو این ۴۰ برد را در ۶۳ مسابقه به ثبت رسانده (۶۴ درصد برد) و در میان مربیانی که حداقل ۲۰ بار در دربی های لندن در لیگ برتر انگلیس مربیگری کرده اند بهترین درصد برد را داشته است.
میکل آرتتا به دومین مربی تاریخ آرسنال پس از برتی می (۱۹۶۶/۶۷) تبدیل شد که هر دو دیدار ابتدایی اش در دربی شمال لندن را با شکست به پایان می رساند. هری کین با به ثمر رساندن یازدهمین گلش مقابل آرسنال، به تنهایی رکورددار گلزنی در دربی شمال لندن شد. هری کین در ۱۱ حضورش در فصل جاری لیگ برتر انگلیس آمار قابل توجه ۸ گل و ۱۰ پاس گل را به ثبت رسانده و موثرترین بازیکن پنج لیگ معتبر اروپایی در فصل جاری بوده است. هری کین در دیدار مقابل آرسنال موفق شد ۲۵۰مین گل دوران حرفه ای اش را به ثمر رساند (۲۰۲ گل برای تاتنهام، ۳۲ گل برای انگلیس، ۹ گل برای میلوال، ۵ گل برای لیتون اورینت . ۲ گل برای لسترسیتی). او در ۴۲۰ بازی و ۳۴۵ حضور از ابتدا این رکورد را ثبت کرده است.
هری کین صدمین گل خانگی اش با پیراهن تاتنهام در تمامی رقابت ها را به ثمر رساند. زوج سون هیونگ مین و هری کین باز هم با همکاری یکدیگر دو گل به ثمر رساندند و به تیمشان کمک کردند سه امتیاز شیرین از دربی شمال لندن کسب کند. این دو بازیکن تاکنون موفق شده اند ۱۱ گل با همکاری یکدیگر در فصل جاری لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانند بدین ترتیب که در ۱۱ گل اسپرز یکی از این دو نفر گلزن بوده و دیگری پاس گل داده است. در این میان هری کین ۸ پاس گل به سون داده و سون نیز ۳ پاس گل به کین داده است. زوج سون هیونگ مین و هری کین تاکنون با همکاری هم ۳۱ گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده اند و پس از زوج دیدیه دروگبا و فرانک لمپارد از چلسی (۳۶) بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر انگلیس داشته اند.
فقط استن کالیمور (به رابی فاولر در فصل ۱۹۹۵/۹۶) و مایک نیوول (به آلن شیرر در فصل ۱۹۹۵/۹۶) با ۹ پاس گل عملکرد بهتری نسبت به تعداد پاس گل های هری کین به سون هیونگ مین در فصل جاری لیگ برتر (۸ پاس گل) داشته اند. هری کین به رکورد مسوت اوزیل در ثبت ۱۰ پاس گل در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ برتر رسید. هافبک آلمانی آرسنال در فصل ۲۰۱۵/۱۶ این رکورد را ثبت کرده بود. سون هیونگ مین اولین بازیکن تاتنهام از فصل ۱۹۹۱/۹۲ است که در ۱۱ دیدار ابتدایی اش برای اسپرز در لیگ برتر انگلیس ۱۰+ گل به ثمر می رساند. گری لینکر (۱۳) آخرین بازیکنی بود که موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود.
سون هیونگ مین به سومین بازیکن تاریخ تاتنهام تبدیل شد که در ۵+ فصل متوالی لیگ برتر انگلیس (فصل ۲۰۱۶/۱۷ تا فصل ۲۰۲۰/۲۱) حداقل ۱۰ گل به ثمر می رساند. رابی کین در فصول ۲۰۰۲/۰۳ تا ۲۰۰۷/۰۸ در ۶ فصل متوالی و هری کین در فصول ۲۰۱۴/۱۵ تا ۲۰۱۹/۲۰ در ۶ فصل متوالی دیگر بازیکنانی هستند که به این رکورد دست یافته اند. این برای اولین بار از زمان پیوستن سون هیونگ مین به تاتنهام است که او زودتر از هری کین به رکورد ۱۰+ گل در لیگ برتر می رسد.
پیر امریک اوبامیانگ در جریان دیدار مقابل تاتنهام نه شوت در چهارچوب داشت، نه موقعیت گلزنی خلق کرد و نه حتی یک عبور موفق از بازیکنان حریف داشت. از میان ۲۲ بازیکن ابتدایی دو تیم، اوبامیانگ با ۲۱ لمس توپ، ضعیف ترین عملکرد را داشت. هوگو لوریس برای هفدهمین بار در دربی شمال لندن در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت و در میان بازیکنان اسپرز رکورددار شد. او از لدلی کینگ و درن آندرتون عبور کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید