خبر فوری

احداث بندر جدید صیادی کلاهی میناب پیگیری می‌شود

هرمزبان – مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بندر صیادی کلاهی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش را در شهرستان میناب دارد و با توجه به مشکلات صیادان در این بندر، احداث بندر جدید کلاهی در دستور کار قرار می‌گیرد.

عبدالرسول دریایی روز چهارشنبه در بازدید از بندر صیادی کلاهی و مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی در شهرستان میناب بر ضرورت ساماندهی و تجهیز بندر صیادی کلاهی تاکید و ابرازداشت: بنادر صیادی استان باید در شان جامعه صیادی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید کارشناسان فنی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص جانمایی و ساخت بندر جدید کلاهی در تخصیص بودجه از منابع ملی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان داشت: این استان نگین صید و صیادی کشور است و باید همواره در جهت حفظ و ارتقای این مهم ضمن حمایت، تلاش و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

دریایی هم‌چنین ایجاد یک موج شکن و بندر جدید در منطقه کلاهی را لازمه تداوم روند صید و صیادی در این منطقه دانست ویادآور شد: لازمه این مهم حمایت همه جانبه مردم و مسوولان به ویژه در زمینه جذب اعتبارات لازم است.

وی در بازدید از مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی در شهرستان میناب نیز بر ضرورت تکثیر و پروش گونه‌های بومی ماهی و میگو در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی تاکید کرد.

مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس-کلاهی ظرفیت مهمی برای صنعت آبزیان دریایی است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس-کلاهی نیز ظرفیت ویژه‌ای برای صنعت تکثیر، پرورش آبزیان و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی دارد و بدون شک این مرکز نقش مهمی در ارتقای صنعت آبزی پروری استان و تقویت ذخایر آبزیان در دریای عمان و خلیج فارس را داراست.

دریایی با اشاره به ظرفیت‌های مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس-کلاهی یادآور شد: بدون شک دست یابی به دانش تکثیر و پرورش گونه‌های بومی آبزیان در این مرکز نیز می‌تواند نقش مهمی در توسعه آبزی‌پروری داشته باشد.

وی افزود: اقدام های خوبی در این مرکز توسط جمعی از کارشناسان و محققان شیلات هرمزگان در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی در این مرکز در حوزه فعالیت‌های شیلاتی استان و کشور خواهیم بود.

مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس تنها مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در جنوب کشور است که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را شروع کرده و در سال‌های گذشته انواع طرح‌های آموزشی، دانشگاهی، بازسازی ذخایر در این مرکز به اجرا درآمده است.

تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو برای حفظ ذخایر دریایی در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس-کلاهی رها سازی شده است.

شهرستان میناب با داشتن حدود ۲۶۰ فروند شناور صیادی، حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر صیاد به صورت اشتغال مستقیم و حدود ۹ هزار تن صید سالانه سهم خوبی را از صید و صیادی استان هرمزگان به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید