خبر فوری

لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر واقعیت‌هاست/ یارانه معیشتی استمرار دارد

سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر واقعیت‌ها و با نگاهی به آینده نزدیک و تلاش برای بهبود آینده بهتر شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری اظهار کرد: بودجه‌ریزی یکی از فرآیندهای مهم دولت است. لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر واقعیت‌ها و با نگاهی به آینده نزدیک و تلاش برای بهبود آینده بهتر شکل گرفته است.

ربیعی تاکید کرد: نماندن در واقعیت‌های تحریم و شکل دادن فضایی برای به عقب راندن تحریم و بهبود وضعیت آینده، در بودجه کاملا مشخص است. تلاش دولت این بوده است که منابع و درآمدها واقعی باشد. واقعی کردن درآمدها و پوشش دادن مصارف اجتناب ناپذیر و حذف هزینه های غیر ضرور مدنظر بوده است. هزینه هایی که اجتناب ناپذیر نبودند کم یا حذف شدند.

وی گفت: همواره بودجه به عنوان یک سند پرابهام از دولت به مجلس می رفت و همگان جایی برای نقد نداشتند و شفافیتی وجود نداشت اما این دولت سعی کرد افکار عمومی بتوانند بودجه را ببینند و نقد کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ درآمد ناشی از فروش نفت در بودجه جاری هزینه نمی‌شود و سیاست‌های انبساطی را در بودجه داریم، گفت: در بودجه مقابله با فقر مطلق، حمایت از حوزه بهداشت و اینکه کرونا را در سال آینده خواهیم داشت نیز در نظر گرفته شده است.

ربیعی تصریح کرد: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ است و واردات تجهیزات پزشکی و دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی حفظ شده است.

وی همچنین اعلام کرد: پرداخت یارانه معیشتی و کمک معیشتی در سال ۱۴۰۰ استمرار دارد.

ادامه دارد …

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید