حمایت از تولید اولویت نخست مسؤولان استان است

استاندار هرمزگان گفت: حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران اولویت اول مسؤولان استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از رودان، فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه هیدروپونیک رودان اظهار داشت: حضور امروز  مسؤولان در این آیین خود نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: امروز روش هیدروپونیک یک روش مدرن است که با آن  علم در کنار تولید قرار گرفته و  زمینه رشد و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در این نوع کشت محصولاتی کاملا صادرات تولید می شود که می‌تواند  مبدل به یک الگو کشت کشاورزی پربازده در سراسر استان شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: توسعه‌ای که با این نوع صنعت و تولید هم اکنون در رودان، حاجی آباد شکل گرفته و می‌تواند زمینه یک تحول بزرگ در اقتصاد، تولید و معیشت را فراهم کند.

همتی این‌ها را ثروت‌های بالقوه خدادادی دانست و تاکید کرد: باید با سرمایه‌گذاری در آن گامی بلندی برای تولید و اشتغال برداشته شود.

وی توان صادراتی غیر نفتی را مهمترین مولفه‌های یک کشور پیشرفته و توسعه یافته دانست و گفت: در این بخش سهم ما از بازارهای جهانی بسیار اندک است و باید آنرا به بهترین شکل ممکن ارتقاء بخشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی الگوهای کشت نامناسب در منطقه گفت: باید با تغییر الگوهای کشت کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد.

وی تحول در تولید محصولات کشاورزی را مایه سرعت بخشیدن به تحول در اقتصاد و معیشت دانست و گفت: قطعا پروژه های که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی همراه می شود  یک قدم بزرگ و رو به جلو  برای اقتصاد خواهند بود.

همتی با بیان اینکه پتانسیل های خدادادی در منطقه فراوان است که بازارهای دنیا با آن نیازمند اند گفت: از هرگونه حمایتی از  مسیر تولید و توسعه دریغ نخواهیم کرد.

وی وجود این بنگاه‌های اقتصادی را تحول بخش زندگی مردم دانست و تاکید کرد: باید به بهترین شکل ممکن از این ها حمایت کرد.

همتی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملیات اجرای گلخانه هیدرپونیک رودان گفت: علاوه بر گلخانه، سالن تولید سالیانه ۱.۵میلیون عدد نشا، سالن بسته بندی و سردخانه نگهداری محصول نیز در این مجتمع گلخانه ای راه اندازی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: با بهره‌برداری از این گلخانه که با سرمایه گذاری ۵۸میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود، برای ۷۰نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰۰نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

همتی تصریح کرد: رویکرد جدیدی در هرمزگان متناسب با اقلیم خشک این منطقه در حال شکل گرفتن است که این رویکرد باعث رشد نسبتا خوبی در توسعه فضاهای گلخانه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: ۷۲۱هکتار گلخانه در سطح استان وجود دارد که مجوز ۵۰۰ هتار دیگر در استان اخذ شده و منتظر جذب منابع لازم هستیم که در صورت حمایت و ورود سرمایه گذاران،  به‌دنبال تحقق افق ایجاد پنج هزار هکتار گلخانه هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای بزرگ مقیاس در هرمزگان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: طرح مطالعه ۲هزار هکتار از اراضی مسیر خط انتقال آب از بندرعباس به سیرجان در حال انجام است که امیدواریم با همت بلند سرمایه گذاران، گام بلندی برای جهش تولید و ارتقا درامد و رفاه مردم این مناطق برداشته شود.

همتی همچنین به سهم اندک محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و سبد درآمد ارزی کشور، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه در بخش کشاورزی برای بدست آوردن سهم در بازارها بهره کافی را ببریم.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی گلخانه هشت هکتاری هیدروپونیک رودان با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم حوزه شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، مدیرکل تعاون روستایی هرمزگان، مدیر کل جهاد کشاورزی هرمزگان و فرماندار رودان آغاز شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید