خبر فوری

وام یک میلیونی کرونا واریز شد / چه کسانی مشمول وام نشدند؟

به گزارش بانک مرکزی، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا، ساعاتی پیش به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و برخی از کاربران تجارت‌نیوز هم اعلام کرده‌اند که این وام امروز به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قرار بود مرحله دوم وام کرونا از۲۰ آذر به بعد به حساب ۱۱میلیون خانوار واریز شود. اما اکنون به گزارش بانک مرکزی، بخش اول این وام، ‌امروز ۱۳ آذر ماه و یک هفته زودتر از موعد به حساب ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار خانوار واریز شد.

بر این اساس حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار دیگر در انتظار دریافت وام کرونای یک میلیون تومانی هستند. حال باید دید که آیا اطلاعات ۱۱ میلیون خانوار در اختیار وزارت رفاه و سازمان هدفمندی قرار گرفته و این وام قرار است در چند مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شود یا اطلاعات برخی از مردم دریافت نشده است.

چراکه همزمان با ثبت نام این وام در روز چهارم آ‌ذر ماه، سامانه پیامکی دچار مشکل شد و اختلال در سامانه مانع ازسال پیامک بسیاری از افراد شد.

چه کسانی مشمول وام نشدند؟

همچنین حدود دو هزار نفر از متقاضیان هم به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطا‌ها شامل این وام نشده‌اند. این در حالی است که مهلت ثبت‌نام این وام از ۴ تا ۱۱ آذرماه بوده است.

طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند. اما  افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

متقاضیان دریافت این وام باید کد ملی سرپرست خانوار را از طریق سیم کارتی که به نام سرپرست خانواده است به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

چه کسانی وام را گرفتند؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم امروز اعلام کرده‌اند که وام یک میلیون تومانی کرونا به حساب آنها واریز شده است:

«امروز چهارشنبه ۱۲اذر برا من وام کرونا ریختن من خانم هستم بدون بیمه و حقوق و درآمد انشالله خدا برا همه وسیله خیر کنه.»

«وام که گفتن چه زود واریز شد ممنون قرار بود اخر ماه واریز بشه»

«وام یک میلیونی شروع شده همین الان برای مادرم که کمیته امدادی هست واریز شد ۹۹٫۹٫۱۳»

«وام یک میلیونی الان برای من واریز شد منم فکرکردم بعدا واریز میشه چون گفتن از ۲۱ ام ببعد اما الان پیامش اومد واریزشده…»

«وام کرونای من واریز شد امروز خیلی تعجب کردم با این سرعت واریز شد.»

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید