خبر فوری

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۳ آذر / دلار ارزان‌تر در راه است

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۶۰۰۰ تومان و دلار صرافی ملی ۲۵۵۲۰ تومان بوده است.این دو نرخ روز گذشته به ترتیب ۲۶۳۰۰ تومان و ۲۵۶۲۰ تومان بود. آیا این روند نزولی ادامه می‌یابد؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس داده شد. شاید مهمترین سیگنال این لایحه برای بازار ارز رشد قابل توجه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده برای سال بعد است.

رئیس جمهور گفته است: همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم که پیش بینی ما فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت و میعانات است.

در همین حال بررسی‌های تجارت‌نیوز نیز نشان می‌دهد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمدهای حاصل از مالیات ۲۶٫۶ درصد و درآمد فروش نفت ۳۱۴ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش پیدا کرده آن هم درحالی که تحقق درآمدهای بودجه امسال نیز در این دو بخش دور از انتظار بوده و هست.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد خوشبینی به فروش نفت در لایحه بودجه حتی بیشتر از آنچه است که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است.

از سوی دیگر امروز رشد اقتصادی تابستان امسال مثبت اعلام شد.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۱٫۷، گروه صنایع و معادن منفی ۰٫۷ و گروه خدمات منفی ۳٫۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است. همچنین در تابستان ۹۹ رشد محصول ناخالص داخلی (رشد اقتصادی) با نفت به ۰٫۲ درصد و بدون نفت به منفی ۰٫۲ درصد رسید.

همچنین در هفته اخیر اعلام شد اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپایی با صدور بیانیه‌ مشترکی از دولت‌های اروپایی خواستند تا با همکاری یکدیگر زمینه بازگشت دولت جو بایدن به برجام را فراهم کنند.

جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام و همچنین جدی‌تر شدن اخبار مربوط به توزیع گسترده واکسن کرونا هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی شدن روند قیمت دلار هستند.

آیا بازار ارز این بار هم طبق انتظار عمل خواهد کرد و ارزان خواهد شد؟ با سیگنال‌های مورد اشاره به نظر می‌رسد انتظار ارزانی بیشتر در بازار ارز به وجود آید.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید