خبر فوری

۲۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار حال ۱۴ نفر وخیم گزارش شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان کرونا در هرمزگان به ۹۱۶ نفر رسید.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم هرمزگان در اجرای طرح محدودیت های کرونایی، افزود: تاثیر اجرای این طرح و همکاری مردم در هفته های آینده مشخص می شود و امیدواریم شاهد کاهش آمار مبتلایان و بهبود شرایط استان باشیم.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: از روز شنبه ۱۵ آذرماه طرح جامع محدودیت های کرونایی در صورت تصویب ستاد مقابله با کرونا به اتمام می رسد ، اما مردم باید توجه داشته باشند که در صورت بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی ، به طور یقین شاهد اوج گیری دوباره کرونا و اعمال مجدد محدودیت ها خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که نمی توان فعالیت های اقتصادی را متوقف کرد اما در شرایطی که سلامت جامعه به خطر بیافتد، راهی جز توقف این فعالیت ها نیست و از همین رو از شهروندان خواستاریم تا به منظور حفظ سلامت خود و در عین حال پیشگیری از خسارت های اقتصادی، نسبت به رعایت الزام بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: اگر چه خبرهایی در خصوص کشف واکسن کرونا اعلام شده ، اما نباید فراموش کنیم که هنوز تا استفاده از این واکسن و تولید انبوه آن زمان زیادی باقی مانده و باید همچنان رعایت پروتکلهای بهداشتی را به عنوان یک اصل در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری مد نظر داشته باشیم.

وی یکی از دلایل بدحال شدن بیماران مبتلا به کرونا را مراجعه دیرهنگام آنها به مراکز درمانی با وجود تشدید علایم عنوان کرد و گفت: افراد مشکوک به کرونا باید هر چه سریعتر به اورژانس بیمارستان مراجعه کنند زیرا عدم مراجعه به موقع موجب بروز آسیب جدی به ریه ها و سیستم تنفسی و در نهایت بستری شدن بیمار در بخش آی.سی.یو خواهد شد.

نوروزیان با اشاره به آغاز اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در هرمزگان به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا، بیان داشت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، نیروهای بسیج و هلال احمر در سراسر استان حتی مناطق روستایی انجام می شود.

به گفته این مقام مسوول برای اجرای این طرح در شهر بندرعباس مرکز هرمزگان ۱۵۸ تیم مراقبتی، ۳۲۳ تیم نظارتی و ۴۹۷ تیم حمایتی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید