خبر فوری

همکاری بنیاد مستضعفان در طرح شهید سلیمانی/ کاهش ۵۵ درصدی مرگ مادران باردار

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به توسعه خدمات اورژانس هوایى در کشور گفت: با توسعه این خدمات توانستیم مرگ و میر مادران باردار را ۵۵ درصد کاهش دهیم.

به گزارش گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامى با سید پرویز فتاح، در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات و اقامتگاه هاى آن نهاد در ایجاد نقاهتگاه و قرنطینه عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیرحسین کولیوند از زحمات، همکارى‌هاى مستمر و همراهى فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، در راستاى خدمت رسانى به هموطنان در حوزه بهداشت و درمان و همچنین سازمان اورژانس کشور تقدیر و تشکر کرد.
 
وى با اشاره به توسعه خدمات سازمان اورژانس کشور در سال هاى اخیر به افزایش کیفیت خدمت رسانى به هموطنان اشاره کرد و گفت: در سازمان اورژانس کشور با دو خدمت، در قالب طرح ٢٤٧ و ٧٢٤ جان بسیارى از هموطنان را توانستیم نجات دهیم، همانطور که در سال گذشته با انجام این خدمات براى دبیر کل سازمان جهانى بهداشت و حفظ جان وى در تهران، توانستیم افتخارى را براى کشور ثبت کنیم.
 
کولیوند افزود: خدمات اورژانس هوایى در کشور توسعه و جان هموطنان زیادی در نقاط صعب العبور نجات یافته است. با توسعه این خدمات توانستیم مرگ و میر مادران باردار را ۵۵ درصد کاهش دهیم.
 
وى گفت: از ابتداى شیوع کرونا تماس هاى اورژانس چندین برابر شده است و همکاران ما در سراسر کشور با روحیه جهادى در خط مقدم مقابله با کرونا در حال خدمت هستند و سازمان اورژانس کشور در همین زمان بیش از ۱۵ عضو پیوندی را از طریق اورژانس هوایی در کم ترین زمان از یک استان به استان دیگر انتقال داده است.
 
کولیوند ادامه داد: با همت وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین طرح شهید حاج قاسم سلیمانى با هدف شکست زنجیره کرونا شروع به کار کرده است که دکتر نمکى مسئولیت پشتیبانى این طرح را به بنده محول کرده است.
 
رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح شهید سلیمانى با اشاره به استفاده از هتل ها و مهمانسرا ها در ایجاد نقاهتگاه گفت: یکى از اهداف ما در این طرح، ایجاد محیطى مناسب جهت قرنطینه افرادى است که امکان ایجاد چنین  محیطى از لحاظ هزینه را نداشته باشند و یا افرادى که بعد از ترخیص از بیمارستان ممکن است هنوز ناقل باشند.
 
کولیوند افزود: در بحث کنترل کرونا با مشکلاتی از جمله حضور تعداد بالای افراد یک خانواده در یک خانه مواجه هستیم که اگر فردی از آن ها مبتلا شود بقیه افراد نیز درگیر خواهند شد.
 
وی اهداف کلی و سیاست های قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: ظرفیت های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می تواند مسیر اهداف این قرارگاه را هموار کند.

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات سازمان اورژانس کشور، این خدمات را ارزشمند دانست و گفت: ماهیت کار اورژانس نجات جان انسان ها است و همکاران شما اگر فردی را نجات دهند به مانند این است که همه مردم را نجات داده اند به همین جهت کار شما بسیار ارزشمند است.
 
وی با استقبال از این طرح افزود: بنیاد مستضعفان آماده همکاری با طرح است و فهرستی از اماکنی که می شود در اختیار این طرح گذاشت را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید